راه و شهرسازیمجله خبری

شناسایی خانه‌های خالی برای اخذ مالیات به شهرداری‌ها واگذار شود

به گزارش ساختمان آنلاین: ناصر امانی پس از استماع گزارش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ظرفیت‌های مالیاتی که امروز در این گزارش اعلام شد، تاکنون مغفول مانده بود و اگر این ظرفیت‌ها فعال شود می‌توانیم جهت اداره شهرها به ویژه تهران را تغییر دهیم و به سمت درآمدهای پایدار پیش برویم.

وی اضافه کرد: گفته می‌شود که حدود ۲۴ درصد درآمدهای تهران پایدار است در حالی که از این میان ۱۷ درصد از این درآمدهای پایدار متعلق به مالیات بر ارزش افزوده است که به نظر می‌رسد سهم ما در این میان باید افزایش یابد.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که سهم شهرداری از محل مالیات بسیار بیشتر از ارقامی است که در حال حاضر پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر سهم درآمدهای شهرداری عمدتا مستقیم است و درآمدهای غیرمستقیم شهرداری هنوز ناچیز است.

وی در مورد شناسایی و خانه‌های خالی و اخذ مالیات گفت: از همان اول گفتیم که وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند در شناسایی خانه‌های خالی اقدام کند و بهتر است این مهم به مدیران شهرداری‌ها سپرده شود و اگر در این دو سال این مهم را به شهرداری‌ها واگذار می‌کردند حالا کار تمام شده بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا