مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

چینی‌ها جامعه مهندسی ایران را تحقیر کردند

شاید چینی ها خانه را در ایران ارزان بسازند، اما دارند این کار را با نفت ۳۰ درصد زیر قیمت جهانی که ایران به آنها می دهد انجام می دهند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اطلاعات آنلاین، احمد خرم، رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ضمن انتقاد از طرح ساخت خانه توسط چین در ایران، با بیان اینکه چینی ها، خانه می سازند اما با نفت ۳۰ درصد زیر قیمت جهانی، گفت: تصمیم برای ساخت خانه توسط چین، تصمیمی سیاسی است و مبنای تخصصی ندارد.

احمد خرم، رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ضمن انتقاد از طرح ساخت خانه توسط چین در ایران، با بیان اینکه چینی ها، خانه می سازند اما با نفت ۳۰ درصد زیر قیمت جهانی، گفت: تصمیم برای ساخت خانه توسط چین، تصمیمی سیاسی است و مبنای تخصصی ندارد. اگر این امتیاز را به پیمانکار ایرانی بدهند، با اشتیاق برای اجرای پروژه می دود. شرکت های بخش خصوصی ما خیلی زرنگ تر و بسیار متخصص تر از چینی ها هستند. تصمیمی که برای خانه سازی توسط چینی ها گرفته اند، تحقیر جامعه مهندسی ایران است. مشت محکم کوبیدن به صورت مردم و بی توجهی به منافع آنها است. به چین امتیازاتی دادیم که در کشور بی سابقه است. بی سابقه!

وی در ادامه گفت: فرودگاه ساز داشتیم، اما بعد از مصادره نابودش کردیم! تجهیزات بی کیفیت در فرودگاه امام به کار بردند. فرودگاه امام را که ما کار قرارداد فاز ۳ و ۴ آن را با ۱.۵ میلیارد دلار تمام کرده بودیم، اکنون با ۲۵ میلیارد دلار میخواهد توسط چینی ها انجام شود! پیمانکار همدانی فرودگاه ساز بود. اکنون این شرکت دی، مصادره شده و فرودگاه سازی را خراب کرده است.

خرم در ادامه تعریف کرد: من که برای اولین بازدید از ساخت فرودگاه امام رفته بودم، پیمانکار جدید هم همراه ما بود. به دستشویی های ترمینال که رسیدیم، همین که روی ظرف مایع دستشویی دست گذاشتم، از جا پرید! چنین ظرف بی کیفیتی را در ورودی مملکت گذاشته اند! کاشی دستشویی و سرویس ها کاشی درجه دو بود! از سرپرست کارگاهشان پرسیدم در خانه خودت هم همین کاشی را استفاده کردی یا از کاشی ممتاز استفاده کردی؟! درجه یک هم استفاده نکردی! ادعای انقلابی بودنتان هم می شود! از اینجا که رفتی، ریش هایت را بزن! دیگر ادعا نکن که مسلمانی!

خرم ادامه داد: بخواهیم مسائل را حل کنیم، باید از این دنیایی که ساختیم و فضایی که ایجاد کردیم بیرون بیاییم. به اشتباهاتمان اقرار کنیم. خداوند می گوید، اگر توبه کنی، پذیرنده توبه است. از خطایی که کردید توبه کنید و وضعیت را اصلاح کنید. اما ما و شما می دانیم که مردش نیستید! همه گناه را گردن دیگری می اندازند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند!

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا