بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

نرخ سود تسهیلات جهش تولید مسکن تک رقمی شود

محمد علی ربانی در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه در جلسه مشترک انبوه سازان با وزیر راه وشهرسازی مسایل مرتبط با مسکن و نیز طرح جهش ملی مسکن مطرح شد تاکید کرد: در این جلسه انبوه سازان سه پیشنهاد اصلی را به عنوان باید های مسکن ملی مطرح کردند که شامل ضرورت کنترل و تثبیت قیمت مصالح ساختمانی،ضرورت کنترل قیمت مسکن برای دهک های پایین درآمدی و تک رقمی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی از جمله این موارد بوده است.

وی تاکید کرد: در طرح ملی مسکن لازم است که دولت حتما در زمینه کنترل مصالح ساختمانی ورود پیدا کند و نه تنها در جهت کنترل مصالح بلکه در جهت تثبیت قیمت نیز اقدام کند.

دبیر انجمن انبوه سازان استان قم خاطر نشان ساخت: در همین حال کنترل قیمت مسکن در طرح جهش ملی مسکن،برای دهک های پایین درآمدی از جمله مواردی است که دولت باید حتما آن را عملیاتی کند.

وی گفت: هرچند که بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دولت،استقبال از طرح جهش ملی مسکن زیاد بوده است،اما ممکن است پس از اینکه میزان آورده متقاضیان مشخص شود،بسیاری از آنها از مشارکت در این طرح انصراف دهند.

دبیر انجمن انبوه سازان استان قم با تاکید بر اینکه اعلام جزییات دقیق هزینه های ساخت مسکن ملی مستلزم تسلط دولت بر بازار است خاطرنشان ساخت: نوسان قیمتها و تورم باعث می شود که پیش بینی کردن سهم آورده متقاضیان در طرح مسکن ملی امکان پذیرنباشد،اما انتظار می رود که حداقل دولت درباره دهک های پایین درآمدی چاره اندیشی کند تا قیمت ساخت را برای دهک های کم توان درآمدی پایین بیاورد.

ربانی اذعان داشت: در همین حال دولت باید نرخ سود تسهیلات بانکی طرح مسکن ملی را تک رمقی کند تا انبوه سازان از رغبت لازم برای ورود به این طرح برخوردارشوند.

وی درباره نباید های طرح مسکن ملی گفت: دولت نباید عهده دار تامین بودجه و اعتبار طرح مسکن ملی شود چرا که این امر با تبعات جبران ناپذیری همراه است و سبب تحمیل تورم سنگینی به اقتصاد کشورمی شود،این درحالی است که انبوه سازان برای تامین اعتبار طرح مسکن ملی با مشارکت مردم ،پیشنهادهایی کاملا اجرایی به دولت ارایه داده اند وامیدواریم که با مطالعه و عملیاتی شدن آن ،شرایطی فراهم شد که طرح جهش ملی مسکن بدون آثار تورمی اجرایی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا