بورس و بازارمجله خبری

روند لاک پشتی اجرای مسکن ملی در بیرجند

به گزارش ساختمان آنلاین:  یکسال و نیم از کلید خوردن طرح مسکن ملی در کشور می گذرد، اما هنوز، اما و اگر‌های آن خیلی‌ها را سرگردان کرده است.

شهروندی با گلایه می گوید: با توجه به نامه‌های پروژه اول بهمن یا اسفند سال گذشته باید پروانه ساختمانی خود را دریافت کرده و شروع به ساخت می کردیم درصورتی که هنوز آزمایش مکانیک خاک در این منطقه انجام نشده است.

او ادامه می دهد: تاکنون هیچ اتفاق خاصی نیوفتاده و حتی خاک برداری هم‌برعهده خودمان است.

جوان دیگری نیز می گوید: با این هزینه‌ها و تورم کار ساخت را حتی نمی‌توان شروع کرد.

او با بیان اینکه چطور با این هزینه‌ها و وام‌های ۱۸ درصد خانه را می توانم بسازم، گفت: کسی مانند من که به تازگی ازدواج کرده و سرکار رفته چطور می‌تواند با حقوق چهار میلیون تومان خانه‌ای با هزینه بالای یک میلیارد تومان را بسازد؟

بنیاد مسکن عهده دار مسکن ملی در بیرجند شد

در نشست شورای مسکن این هفته مقرر شد بنیاد مسکن آماده سازی سایت ۲۷ هکتاری ملی مسکن در بیرجند را به عهده گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: سهمیه خراسان جنوبی در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۴۵۰ واحد است که عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۰۰ واحد انجام شده است.

او افزود : برخی واحد‌ها در شهرستان های استان در مرحله سفت کاری هستند، حتی واحد در مرحله نازک کاری هم داریم، در برخی دیگر فونداسیون و یا اسکلت اجرا شده است.

داعی گفت: طرح مسکن ملی در خراسان جنوبی از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و تنها در بیرجند مشکلاتی پیش آمد که اکنون مرتفع شده و افراد در گروه‌های پنج نفره ساماندهی شدند و برای اخد پروانه باید به شهرداری بیرجند مراجعه کرده و پروانه ساختمانی بگیرند.

فراهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان خواست برای جذب اعتبارات ملی مسکن تلاش کنند و سهم استان را برای تامین خدمات زیربنایی از اعتبارات ملی پیگیری کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا