بورس و بازارمجله خبری

هزینه تولید مسکن تحت تاثیر تورم افزایش می‌یابد

به گزارش ساختمان آنلاین: سید محمد مرتضوی در نشست با مدیرکل امور مالیاتی گلستان اظهار کرد: امسال تکلیف مالیات بر ساخت و ساز روشن شده و در احکام بودجه ۱۴۰۱ در ماده ۷۷ عدد ۲.۵ درصد پیش بینی شده است.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: همچنین قیمت‌های معاملاتی براساس ماده ۶۴ منظور شده و تکالیف اشخاص حقیقی روشن است اما در این زمینه دو نکته وجود دارد؛ نخست مربوط به حساب های سال گذشته بوده که چون امسال یک دستورکار روشن وجود دارد خواسته و مطالبه همکاران ما این است که مالیات سال گذشته هم به همین شیوه لحاظ شود.

وی گفت: همچنین باید بستری برای حمایت از شرکت های حقوقی فراهم شده تا انگیزه فعالیت برای آنها ایجاد شود.

مرتضوی با بیان این که در شرکت های حقوقی همه چیز روشن بوده و نگرانی از بابت عدم شفافیت وجود ندارد، ادامه داد: قانون به اشخاص حقیقی فرصت داده ولی برای اشخاص حقوقی ظرفیت پیش بینی نشده و باید آنها را مدنظر قرار داد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: سازندگان و انبوه سازان امسال با گرانی و تورم و با افزایش ۶۰ درصد دستمزد، افزایش سه برابری عوارض شهری، افزایش قیمت مصالح و همچنین افزایش تعرفه بیمه تامین اجتماعی و غیره روبرو هستند که این امر قیمت تمام شده ساختمان را افزایش داده است و سودی در صنعت ساختمان باقی نمی ماند.

وی عنوان کرد: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی باید از بسته‌های تشویقی امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و غیره استفاده کرده تا بتوانند کارگاه خود را اداره کنند.

مرتضوی تأکید کرد: تولیدکنندگان با توجه به افزایش دستمزدها و هزینه ها تلاش می کنند که نیروها را تعدیل نکرده چون آسیب جدی اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا