اجتماعیراه و شهرسازیمجله خبری

کارنامه سه‌‌‌ماهه بودجه ۱۴۰۱ پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین:  در جریان جلسه دیروز شورای شهر تهران، حبیب کاشانی خزانه‌‌‌دار شورای شهر ضمن ارائه گزارشی از درآمدهای سه‌ماهه شهرداری تهران گفت: با توجه به بودجه حدود ۵۳‌هزار‌میلیارد تومانی امسال شهرداری تهران، قرار بر این بود که فقط ۱۲‌هزار‌میلیارد و ۵۹۲‌میلیون تومان محقق شود که از این میزان ۴۳‌درصد محقق شده است.

کاشانی افزود: حدود ۵‌هزار و ۴۷۶‌میلیارد تومان درآمد در سه‌ماهه بهار امسال وصول شده و این در حالی است که باید بیش از ۱۲‌هزار‌میلیارد تومان وصول می‌‌‌شد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران بر پیش‌بینی ۸۳‌هزار‌میلیارد تومان تحقق درآمد تاکید داشته که این روند نمی‌تواند به تحقق آن بینجامد، گفت: میزان درآمدهای غیرنقدی حاصل شده نیز قابل‌توجه نیست؛ منطقه ۱۲، ۱۵، ۱۹ و ۲۲ در این خصوص فعال بودند و مجموع درآمدهای غیرنقدی آنها بالاتر بوده است؛ اما در سایر مناطق نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

خزانه‌‌‌دار شورای شهر تهران با بیان اینکه تخصیص اعتبار باید بر اساس درآمد باشد، تاکید کرد: این موضوع می‌تواند در سال‌های آینده برای شهرداری مشکل ایجاد کند. وی در عین حال یادآوری کرد که در سه ماه ابتدایی امسال با توجه به همزمانی با ایام نوروز و ماه رمضان، تحقق درآمد به این میزان طبیعی است.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه بر اساس گزارش شهرداری تهران اقدام بزرگی در خردادماه روی داده است، اظهار کرد: اگر میزان بدهی بانکی شهرداری ۶۰‌هزار‌میلیارد تومان باشد و سالانه بیش از ۴هزار‌میلیارد تومان برای بازپرداخت در نظر گرفته شود، تسویه بدهی شهرداری ۱۵ سال زمان خواهد برد و باید فراتر از بودجه در این زمینه عمل شود. وی همچنین خواستار تقویت عملکرد مناطق در حوزه تحقق درآمدهای غیرنقد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا