مجله خبریراه و شهرسازی

احداث ۱۲۸ واحد مسکن روستایی با تسهیلات ارزان قیمت در بندرانزلی

رئیس بنیاد مسکن بندرانزلی با اشاره به احداث ۱۲۸ واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، گفت: ۱۲ فقره از تسهیلات احداث واحد مسکونی به اقشار کم درآمد جامعه نیز در قالب تفاهم نامه دوجانبه با بنیاد مستضعفان اعطا شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، رضا بلندپایه از بازنگری طرح هادی ۱۲ روستای شهرستان بندرانزلی طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: طرح هادی نقشه راه روستا برای آبادانی و توسعه این مناطق است که از طریق مشاوران بنیاد مسکن با نظارت و تشریک مساعی کارشناسان همه دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه و تنظیم شده تا ضمن ترسیم افق حداقل ۱۰ساله روستا توسعه همه جانبه را در همه ابعاد فراهم آورد.

وی از صدور ۱۴۱ جلد سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان و کسب رتبه اول در بین ۱۷ شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از اهداف صدور سند مالکیت، تثبیت املاک روستاوندان، کاهش دعاوی مالکیتی، بهره‌مندی اسناد به عنوان تضامین و وثیقه مورد قبول و نهایتا ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست.

بلندپایه با اشاره به اینکه طی این مدت همچنین ۱۳۰۷ مترمربع از اراضی ملی جهت تامین مسکن اقشار روستایی فاقد مسکن و کم درآمد تملک شده، تصریح کرد: تملک اراضی ملی از اداره منابع طبیعی به بنیاد مسکن در راستای اعمال ماده چهار قانون ساماندهی بوده و به موجب اجرای آن پس از تهیه طرح‌های هادی مناسب جهت اجرای پروژه‌های مسکونی روستایی نهایتا به افراد فاقد مسکن با اولویت جوانان روستانشین واگذار خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی با اشاره به احداث ۱۲۸ واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با سود پنج درصد، تاکید کرد: علاوه بر این پروژه، ۱۲ فقره از تسهیلات احداث واحد مسکونی به اقشار کم درآمد جامعه در قالب تفاهم نامه دوجانبه با بنیاد مستضعفان به ازای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض و تعداد ۲۰۰ پاکت سیمان اعطا شد که متقاضیان در حال احداث واحدهای خود هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان بندرانزلی دارای ۲۴ روستا بوده که از این تعداد پنج روستا در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده، گفت: خیرین بازوان پرتوان انجام پروژه‌های عام المنفعه در سطح روستاها هستند و طی یک سال گذشته ۷۲ میلیون تومان از محل کمک خیرین به حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) جهت کمک به تکمیل و احداث مسکن محرومین واریز شده است.

بلندپایه با تاکید بر اینکه حساب ۱۰۰ پتانسیل بسیار قوی در اجرا و تکمیل و تجهیز و تعمیر مسکن محرومین در سطح شهرستان است، تصریح کرد: شهرستان بندرانزلی در جذب خیرین و کمک به مسکن محرومین همواره پیشتاز بوده و جزو شهرستان‌های برتر در این حوزه است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا