مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

تخصیص ۲۰ درصدی تسهیلات ساخت مسکن الزامی می‌شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: با کاهش قدرت‌دهی تسهیلات بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات تخصیص ۲۰ درصدی وام افزایش می‌یابد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولایی کارشناس مسکن گفت: اقدامات بانک مرکزی درخصوص تنظیم تأمین مالی برای ساخت‌وساز مسکن سبب افزایش شفافیت و پاسخ‌گویی در شبکه بانکی می‌شود.

به گفته وی، بانک مرکزی با اجرای الزامات تخصیص ۲۰درصدی می‌تواند اطمینان حاصل کند که بانک‌ها به مسئولیت‌های قانونی خود عمل کرده و به اهداف توسعه ملی کمک می‌کنند.

او گفت: تأمین مالی کارآمد برای ساخت‌وساز مسکن به منظور رفع کمبود مسکن، رونق اقتصاد و بهبود شرایط زندگی برای افراد حیاتی است.

ولایی بیان کرد:  طبق برنامه هفتم دولت باید بانک های که اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن نمی‌کنند مانند بانک های خصوصی  را کاهش دهد و اعتبارات این بانک ها را به بانک های دولتی از جمله مسکن ، ملی  و سپه ارائه کند تا این بانک ها با پرداخت تسهیلات ساخت زمینه را برای افزایش سرعت اجرای پروژه ها فراهم کند.

او اظهار کرد: تلاش‌های دولت برای افزایش عرضه مسکن با عدم همکاری کافی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات ساخت مسکن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: برای غلبه بر این چالش، کارشناسان مداخله بانک مرکزی را توصیه می‌کنند که به موجب آن بانک‌های غیرمتعهد با کاهش قدرت وام‌دهی مواجه خواهند شد و وجوه تخصیص‌یافته به بانک تخصصی مسکن هدایت می‌شود.

به گفته وی، این رویکرد به رفع نیازهای مسکن جمعیت، تحریک رشد اقتصادی و اطمینان از اجرای تعهدات بانک‌ها در حمایت از بخش مسکن کمک می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا