راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

6 هزار متقاضی در قم وام ودیعه مسکن گرفتند

به گزارش ساختمان آنلاین:   حسن صبوری اظهار داشت: طرح مسکن اقدام ملی در دولت جدید متوقف نمی‌شود و تمام تعهدهای استان در موعد اعلام شده و در پروسه زمانی ۲ تا ۳ سال از شروع ساخت و با واریز به‌موقع آورده متقاضیان به‌آنها تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: طرح‌های مسکن اقدام ملی قم به‌مرور و به‌نوبت به‌طرح اضافه شدند و به‌همین دلیل دارای پیشرفت فیزیکی متفاوتی هستند.

صبوری تصریح کرد: هر طرح حسابرسی خاص خود را دارد و آورده هیچ متقاضی در طرح دیگر هزینه نمی‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی قم در خصوص ارائه تسهیلات دولتی و بانکی بیان داشت: تامین زمین رایگان برای تمامی طرح‌های دولتی که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی و هیات دولت است و تزریق وام ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی که هم اکنون منتظر ابلاغ آن به‌استان‌ها هستیم، از جمله این اقدام‌ها است.

صبوری در خصوص طرح جهش تولید در دولت سیزدهم گفت: مقدمات طرح جهش تولید مسکن طرح‌ریزی شده‌است و به‌محض ابلاغ به‌استان‌ها، اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: براساس طرح جهش تولید مسکن تمامی دستگاه‌های اجرایی باید درمدت ۲ ماه تمامی اراضی خود در محدوده و حریم شهر را معرفی و دراختیار اداره‌کل راه‌وشهرسازی قرار دهند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله وزارت نیرو، وزارت فناوری اطلاعات، نفت و غیره باید پیش‌بینی‌های زیرساختی لازم را مدنظر قرار دهند و درراستای تامین آن گام بردارند.

صبوری اظهار داشت: تخفیف ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و ۳۰ درصدی خدمات نظام مهندسی و تامین مصالح مورد نیاز توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت از دیگر اقدام‌های ابتدایی برای شروع این طرح است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی قم درخصوص اقدام‌های استان برای ورود به‌طرح جهش تولید گفت: الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان برای ساخت تعداد ۳۵ هزار واحد مسکونی به‌صورت جدی توسط استان دروزارت راه‌وشهرسازی پیگیری می شود.

صبوری تاکید کرد: این اراضی پاسخگوی نیاز متقاضیان شهر قم از جمله ثبت‌نام شده‌های شهر جدید امیرکبیر، تفاهم‌نامه‌ها و ثبت‌نامی‌های آینده خواهد بود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: وام کمک ودیعه مسکن مستاجران از سوی ستاد وزارت راه‌وشهرسازی ابلاغ و راهبری می‌شود و تاکنون تعداد ۶ هزار و ۲۳۰ متقاضی وام ودیعه دریافت کرده‌اند.

وی درپایان بیان کرد: سهمیه جدیدی درکشور برای وام کمک ودیعه مسکن ابلاغ نشده‌است و بانک‌ها بر اساس اعتبارهای باقیمانده از سال گذشته اقدام به‌پرداخت وام ودیعه کرده‌اند که درشهر قم با پرداخت این سهمیه، اعتباری برای پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران وجود ندارد که این امر به‌وزارت راه‌وشهرسازی برای تامین اعتبار جدید یا مسدود نمودن سامانه اعلام شده‌است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا