دیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

ورود معاونت فنی و عمرانی شهرداری به معضل تاورکرین‌های ناایمن

به گزارش خبرنگار ما،علیرضا نادعلی،سخنگوی شورای شهر تهران،در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  ساختمان آنلاین ،در پاسخ به این سوال که تذکر شورا درباره فعالیت  جرثقیل‌های غول‌آسای ناایمن در تهران به کجا رسید،خاطرنشان ساخت: پاسخ تذکر درباره فعالیت تاورکرین های ناامین توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تنظیم شده و برای بنده فرستاده شد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت: مضمون کلی پاسخ معاونت فنی عمرانی،بازبینی مواردی بوده که تحت عنوان مصادیق نقص تاورکرین ها عنوان شده است.

نادعلی اظهار داشت: عدم گواهی استاندارد و ایمنی، عدم گواهی اپراتور و عدم تمدید گواهینامه از جمله شاخص ترین مواردی بود که باعث شد این  تاورکرین‌ها دارای نقص فنی تشخیص داده شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس گزارش ارسالی از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ،قرارشد که نقص های فنی تاورکرین های نا ایمن،مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

به گزارش خبرنگارما پیشتر سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه  ۸۹ تاورکرین نا ایمن در سطح شهر فعال است ،گفت: با توجه به اهمیت و ارتباط مستقیم ایمنی تاورکرین‌های(جرثقیل غول آسا) سطح شهر بر امنیت شهروندان، لزوم نگهداشت و نظارت مستمر بر آنها امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای میدانی گزارشی از وضعیت تاورکرین‌های سطح شهر تهران در آبان ۱۴۰۰ تهیه شده است،تاکید کرده بود: طبق این گزارش تعداد کل تاورکرین‌ها ۷۱۶ مورد بوده که از این تعداد ۶۲۷ مورد دارای تاییدیه ایمنی و فاقد نقص بوده و تعداد ۸۹ مورد دارای نقص هستند.

نادعلی افزود: بر اساس آمار احصا شده بیشترین تاورکرین غیراستاندار د در منطقه ۱ ،۲ و ۵  شهرداری تهران است.

وی تصریح کرده بود : یکی از خطراتی که ممکن است این جرثقیل‌های ناایمن ایجاد کنند، حرکت آنها هنگام جابجایی مصالح و یا چرخیدن بوم بزرگ آن به اطراف است که در صورت سقوط ممکن است بر روی ساختمان‌های اطراف و خودروها و یا رهگذران بیفتد، در این صورت واضح است که حوادث ناگواری رخ می‌دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا