راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

رییس بنیاد مسکن: “متروپل‌های” دیگری در کشور در حال ساخت است

به گزارش ساختمان آنلاین:  اکبر نیکزاد در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از حادثه متروپل و همدردی با جانباختگان این حادثه، گفت: این حادثه تلخ باید زنگ هشداری برای پیشگیری از حوادث بعدی باشد، چرا که مشابه این ساختمان در دیگر نقاط کشور هم موجود است و هم در دست احداث است.

نیکزاد افزود: متروپل های دیگری هم اکنون در کشور در حال ساخت است و باید از ساخت آن پیشگیری کنیم.

نیکزاد گفت: هر واحد غیرمقاوم می‌تواند در کشور حادثه‌آفرین شود و باید ضمن پیشگیری از ساخت این واحدها، نسبت به مقاوم سازی واحدهای ناایمن موجود هم اقدام کند.

وی افزود: خوشبختانه بحث مقاوم سازی واحدهای روستایی از سال 1384 در دستور کار قرار گرفته و از آن زمان که تنها هفت درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم بود، به 50 درصد رسیده‌ایم.

نیکزاد گفت: در حال حاضر نیمی از واحدهای روستایی کشور مقاوم هستند، اما نیاز است برای مقاوم سازی مابقی واحدها اقدام سریع صورت گیرد.

وی با اشاره به پایین بودن میزان تسهیلات مقاوم سازی، گفت: سال گذشته مجلس با توجه به حساسیت موضوع مقاوم سازی رقم این تسهیلات را دو برابر کرد و به 200 میلیون تومان رساند که متاسفانه تا به امروز اجرایی نشده است.

وی افزود: انتظار این است که سازمان برنامه و بودجه با توجه به حساسیت و ضرورت موضوع مقاوم سازی در این زمینه همکاری کرده و هرچه سریعتر تحقق این رقم تسهیلات را عملیاتی کند.

نیکزاد گفت: اگر این رقم تسهیلات فراهم نشود، روستاییان به ساخت و ساز واحدهای ناایمن ادامه می‌دهند که می‌تواند خطرآفرین شد و با یک زلزله کوچک کلی تلفات دهد و این یعنی متروپل های دیگری در کشور در حال ساخت است، بنابراین درخواست داریم که تسهیلات 200 میلیون تومانی با سود پنج درصد و تضمین زنجیره ای پرداخت شود و امیدواریم مسئولین مربوطه همکاری کنند.

رییس بنیاد مسکن با اشاره به تاثیرات مقاوم سازی بر حفظ جان و سلامت مردم، گفت: علاوه بر این مقاوم سازی و افزایش سطح رفاه در روستاها موجب ماندگاری روستاییان در روستاها شده و نقش موثری در رونق اقتصاد کشور از طریق رونق روستاها خواهد داشت.

نیکزاد در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح جهش تولید مسکن داشت و افزود: بر اساس این طرح دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد که ساخت 400 هزار واحد آن به بنیاد مسکن واگذار شده است.

این مسئول گفت: در مجموع طی چهار سال باید 1.6 میلیون واحد احداث کنیم که کار ساخت 100 هزار واحد آن در شهرها شروع شده و در نیمه دوم امسال هر ماه شاهد افتتاح تعدادی از این پروژه ها خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا