مجله خبریصنایع ساختمانیفن آوری های ساختمانی

زمین‌های مسکن ایثارگران کنگاور در مرحله صدور پروانه ساخت است

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور با اشاره به تامین زمین برای ۲۰۰ ایثارگر این شهرستان گفت: زمین‌های مسکن ملی ایثارگران در مرحله صدور پروانه ساختمان در شهرداری است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «ولی بهرامی» روز سه‌شنبه اظهار داشت: ثبت اطلاعات ایثارگران برای دریافت زمین در سیستم سجایا ثبت گردیده و در این زمینه مراحل احراز و تایید فرم سبز زمین به ایثارگران طی سال های گذشته انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر زمین های مورد نظر شامل ۵۰ قطعه در قالب بلوک های چهار طبقه با پیلوت، آماده سازی و میخکوبی شده است.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور با اشاره به اینکه متقاضیان هم اکنون در حال اخذ پروانه ساخت از شهرداری هستند، اضافه کرد: این واحدها به صورت خودساخته و گروه ساخت احداث می شوند.

بهرامی در ادامه گفت: در راستای تکریم و تجلیل از جایگاه شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امسال سه یادواره شهدای فرهنگی، دانش آموزان و شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

ثبت ۴۵۰ دیدار با خانواده شهدای شهرستان‌ کنگاور

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور در ادامه با اشاره به ثبت ۴۵۲ دیدار در سامانه سجایا طی سه ماهه نخست سال جاری گفت: دیدار به صورت ماهانه و همچنین در مناسبت ها از خانواده شهدا و ایثارگران این شهرستان در قالب طرح سپاس منطبق بر برنامه عملیاتی امسال است.

بهرامی با تاکید بر اهمیت حفظ نام و یاد شهیدان در فضای عمومی جامعه اظهار داشت: پدران و مادران شهدا مایه عزت و آبروی کشور و راویان معتبر روزهای حماسه و ایثار هستند و امروز وجود این عزیزان برای همه ما یک نعمت است.

این مسئول ارتباط مؤثر و دوسویه با ایثارگران را به عنوان اولویت کار بنیاد شهید دانست و خاطرنشان کرد: شهیدان و جانبازان و آزادگان جان خود را فدا کردند تا امروز کشور ما امنیت و آرامش داشته باشد و باید قدردان این عزیزان باشیم.

پرداخت وام مسکن به ۳۲ ایثارگر کنگاوری

این مسئول در ادامه با بیان اینکه بنیاد شهید خدمات مختلفی را برای خانه‌دار شدن ایثارگران ارایه می‌کند که یکی از آنها اعطای وام مسکن است، افزود: ۳۲ ایثارگر کنگاوری در سال جاری وام مسکن با بهره چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کردند.

این مسوول مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات را ۲۰ سال و با بهره چهار درصد عنوان کرد و افزود: این تسهیلات به جانبازان پنج درصد به بالا، فرزندان، والدین و همسران شهدا، آزادگان و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این وام برای آن دسته از خانواده شهدا و ایثارگرانی است که تاکنون از خدمات دولتی استفاده نکرده‌ و از طریق سایت ایثار درخواست خود را ثبت کرده‌ باشند.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت ایثارگران در برنامه های مددکاری گفت: طی سه ماه گذشته بنیاد شهید کنگاور ۲۷۰ مورد خدمات مددکاری به ایثارگران ارائه کرده است.

ایجاد ۱۶ فرصت شغلی برای ایثارگران کنگاوری

بهرامی در خاتمه موضوع اشتغال را جزء اولویت‌های مهم اهداف و برنامه های امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با پرداخت ۱۶ فقره وام اشتغال زایی فرصت های شغلی برای جوانان ایثارگر ایجاد شده است.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۸۴ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق شهر کرمانشاه واقع شده که ۴۱۷ شهید گلگون‌کفن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و همچنین ۹۶۰ جانباز و ۸۷ آزاده سرافراز دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا