بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

زنجانی‌ها از وام ساخت مسکن استقبال کردند

به گزارش ساختمان آنلاین:   رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی چند روز گذشته ۵۳۰ متقاضی ساخت مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد به هفت بانک عامل در استان معرفی شدند.

وی افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها بیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تاکنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. افرادی که در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند. همچنین کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی خانه‌های روستایی در استان تامین شده که با این اعتبار پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰۰۰ واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم‌سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است، تصریح کرد: با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد افزایش و مقاوم‌سازی تعداد بسیار زیادی از واحدهای مسکونی روستایی در استان خواهیم بود.

خواجه‌ای با بیان اینکه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی تنها وام مسکنی است که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره‌ای قابل انجام است، خاطرنشان کرد: متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای استان و به‌ویژه مالکان واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان بدون هیچ‌گونه سپرده‌گذاری نسبت به دریافت این تسهیلات و ساخت مسکن مقاوم و ایمن اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا