مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

۵۶۰۰ بنگاه املاک متخلف در کشور پلمب شد

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: بازرسی میدانی از مشاوران املاک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که از ابتدای امسال تاکنون با ۸۰ هزار بازرسی، پنج هزار و ۶۰۰ بنگاه املاک متخلف در کشور پلمب شده است.

ایرنا، علیرضا مهلی در بوشهر اظهار کرد: ساماندهی مسکن اولویت دولت سیزدهم است که در زمینه تنظیم بازار مسکن با عملیات میدانی و ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و تسهیل‌گری در ارائه وام‌های ودیعه مسکن به دنبال اجرای این سیاست‌ها است.

وی افزود: کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک کشور با دستور بازرسی و ساماندهی مشاورین املاک، نقش موثری در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها داشته به گونه ای که در استان تهران، شهرهای جدید پردیس و پرند و همچنین استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس این موضوع کاهش قیمت مشهود است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تصریح کرد: نیاز است مردم برای امنیت در قراردادهای خود به بنگاه های املاکی مراجعه کنند که دارای پروانه کسب باشند.

مهلی اضافه کرد: در سامانه ملی املاک و اسکان، کد رهگیری برای مستأجران در اجاره بها رایگان شده و در سراسر کشور مورد استقبال مردم قرار گرفته است و اگر مردم املاک خود را در سامانه ثبت نکنند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشترین تخلف در این صنف، نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ نامه، گران فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد: در گشت سه روزه ای که در شهر بوشهر و شهرستان گناوه به صورت میدانی با حضور تمام اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان بوشهر از ۷۶ بنگاه املاک در سطح این استان بازرسی شد، ۳۶ بنگاه املاک متخلف، گران فروش و فاقد جواز کسب پلمپ شدند.

مهلی عنوان کرد: تا حصول آرامش در بازار مسکن و ساماندهی مشاورین املاک، گشت های مشترک تعزیراتی و اماکنی با محوریت وزارت راه و شهرسازی ادامه دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا