دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های بین‌المللی برای حل بحران مسکن

مهدی اقراریان ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با ساختمان آنلاین  افزود: اگر یک نگاه تاریخی به حوزه مسکن داشته باشیم ،می بینیم که ما در حوزه مسکن در کشور دچار یک عقب افتادگی تاریخی هستیم و این عقب افتادگی تاریخی از ابعاد مختلف نظیر مسکن روستایی و شهری قابل بررسی است.

وی به توضیحاتی درباره روند مسکن روستایی پرداخت و عنوان کرد: در حوزه مسکن روستایی ساخت وسازهایی که در ادوار گذشته، به ویژه پیش از پیروزی انقلاب ساخته شده فاقد استحکام بنا و زیرساختهای لازم مدنی بوده اند واین امر زمینه ساز مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

اقراریان ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی ، مسکن به عنوان یکی از دغدغه های انقلابیون ،در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفت و در اصل 31 تاکید شد که داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است که با رعایت اولویت برای افرادی که نیازمندتر هستند نسبت به تامین مسکن اقدام کند.

وی تاکید کرد: .واقعیت این است که بعد از تصویب قانون اساسی،سیاستهای مسکن با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است و در تمام ادوار گذشته تا به امروز ، کماکان مسکن در راس هزینه های خانوار جای داشته است..

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سیاستهای حوزه مسکن باید به گونه ای باشد که فاقد آثار تورمی باشد تاکید کرد: استفاده از ظرفیت شرکتهای خارجی در حوزه مسکن می تواند راهگشا باشد و دولت باید در این زمینه تجدید نظر کند واز توان شرکتهای بین اللمی برای ایجاد موازنه بین عرضه وتقاضای مسکن استفاده کند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام مسئولین عزیز.بهتر بگم سلام از ما بهترون.
    همیشه لحن نوشتن دیدگاههام طوری بوده که
    از شدت ناراحتی وناتوانی وحرص خوردن.لحن تند واعتراضی داشتم ولی امروز میخوام التماستان کنم خواهشتان کنم دستتون رو ببوسم
    اقایون مسئولی که شاید چشمتون به این متن بخوره التماس میکنم این وام مسکن روستایی رو مشکلشو هر چه سریعتر حل کنید بابا به قران هر چه داشتیم ونداشتیم گزاشتیم رو این ساختمان نیمه کاره دیگه تو این گرونی چیزی برا خوردن هم نداریم رحم کنید
    من خودم یه معلولم بادوتا دختر بچه نوجوان.
    دیگه ابرو نمونده واسم ازبس چکهام برگشت خورده تمام حسابام مسدود شده کلی بدهی دارم هر روز چندین طلبکار میاد دم در خونه ام.ابرویی برام نمونده رحم کنید شمارا به شرفتون .درسته ما مسیول نیستیم پول نداریم موقعیت اجتماعی نداریم ولی خانواده داریم دل داریم احساس داریم بابا ما هم انسانیم رحم کنید چرا مارو اینهمه اذیت میکنید رحم کنید یه لحظه خودتون رو بزارید جای ما .بخدا هرروز ۱۰بار فکر خودکشی میزنه به سرم.ولی بعد که بچه هامو میبینم پشیمون میشم .رحم کنید فقط رحم کنید دستتون رو میبوسم
    با اینکه میدونم هیچ مسئولی نمیاد نظرات ما بدبختارو بخونه باز نوشتم که حرف دلمو بگم.
    خدایا خودت دل مسئولین رو نرم بکن تا به فکر ما بدبخت بیچاره ها هم باشند الهی امین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا