مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

بلومبرگ: اروپا در آستانه بحران مسکن قرار گرفت

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی هشدار داد که ساخت و ساز مسکن در اتحادیه اروپا و بریتانیا به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ روز پنجشنبه در گزارشی هشدار داد که ساخت و ساز مسکن در اتحادیه اروپا و بریتانیا به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی به شدت کاهش یافته است.

این شبکه خبری خاطرنشان کرد که سیاست‌هایی که با هدف مقابله با تورم شدید در این منطقه اتخاد شده، مشکلات زنجیره تامین را تشدید کرده است و هزینه وام‌ها و مصالح ساختمانی را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، ثروتمندترین کشورها جزو مناطقی هستند که به شدت از این موضوع آسیب دیده‌اند. مجوزهای ساختمانی جدید در آلمان طی نیمه اول سال جاری میلادی بیش از 27 درصد کاهش یافت، در حالی که فرانسه تا ژوئیه 2023 شاهد کاهش 28 درصدی نسبت به سال قبل در تعداد این مجوزها بود.

در عین حال، ساخت مسکن در بریتانیا پیش بینی می شود امسال بیش از 25 درصد شاهد کاهش باشد.

سوئد در حال حاضر بدترین رکود بخش مسکن خود را از زمان بحران در دهه 1990 تجربه می‌کند و نرخ ساخت و ساز در این کشور کمتر از یک سوم تقاضا بوده است.

ساخت مسکن در سراسر این منطقه طی 16 ماه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته چرا که هزینه تجهیزات ساخت و ساز افزایش یافته است و نرخ وام مسکن نیز تقریباً سه برابر شده است. در عین حال، بوروکراسی کند و قوانین سختگیرانه فزاینده در مصرف انرژی، از دیگر موانع این ساخت و سازها محسوب می‌شود.

در بریتانیا، نرخ ساخت و ساز مسکن طی سال‌های اخیر به هدف 300 هزار خانه در سال که توسط دولت این کشور در سال 2019 تعیین شده بود، نرسیده است.

این در حالی است که حدود 45 هزار سازنده املاک مسکونی طی پنج سال گذشته در این کشور اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا