بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

خرید ملک در کشور دیگر ریسک بزرگی دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  احمدرضا سرحدی ؛ کارشناس و تحلیلگر بازار مسکن در رابطه با خرید مسکن توسط ایرانیان در کشورهای همسایه گفت: سرمایه بسیار هوشیار و ترسو است بنابراین اگر احساس خطر کند سعی دارد خود را از ان وضعیت دور کند ولی مشکل اینجاست که سرمایه هایی که در داخل احساس خطر می کنند در وضعیت بدتری قرار می دهند به قول معروف از چاله به چاه می شوند.

وی ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه با ظاهری شیک و فریبنده قصد جذب سرمایه های کشورهای دیگر را دارند ولی افرادی که در این کشورها سرمایه گذاری می کنند باید بدانند که بنا به سیاست های داخلی آن کشور هر لحظه احتمال از بین رفتن سرمایه شان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته شاهد اخراج ایرانی ها از عراق که به معاودین معروف شدند بودیم، پس نتیجه میگیریم که کشورها بنا به سیاست و مصلحت خودشان تصمیم گیری می کنند و کسانی متضرر می شوند که در آنجا سرمایه گذاری کرده و به اصطلاح خارجی آن کشور محسوب می شوند.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: واقعیت این است که با کوچکترین تحول در سطح بین الملل، دولت ها سیاست های خود را تغییر می دهند و تاریخ این موضوع را اثبات می کند. این در سبزی که ترکیه به خارجی ها نشان می دهد که در قبال پاسپورت ترک، اقامت می دهند فعلا فقط به خاطر جذب سرمایه هاست و احتمال دارد که یک روزی سلب مالکیت کرده و اموال و سرمایه های خارجی را بالا بکشند.

سرحدی گفت: توصیه بنده این است که سرمایه ها باید در داخل کشور جذب شوند هرچه کشورمان آبادتر شود نگرانی ها از آینده نیز کمتر خواهد شد. دولت و مسئولین باید به گونه ای عمل کنند که رونق اقتصادی بر کشور حاکم شود.

وی بیان کرد: بسیاری از مهاجران از وضعیت کشوری که مهاجرت کرده اند ناراضی اند ولی اگر در ایران کار و تولید باشد کسی به مهاجرت فکر نمی کند.

این کارشناس مسکن تشریح کرد: وضعیت اشتغال و بد اقتصادی سبب شده تا کشورهای همسایه از این شرایط سواستفاده کرده و مردم ایران را با وعده و وعیدها و تبلیغات رنگارنگ به سمت خود بکشانند. بایستی مهندسی معکوس انجام داده و این سرمایه ها را در داخل کشور خودمان حفظ کرده و با اطمینان دادن به مردم، آینده شان را تضمین کنیم ولی در غیر این صورت با سیاست های دستوری ره به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور دیگر ریسک بزرگی دارد و کسانی که مهاجرت کرده اند با حداقل ها زندگی می کنند.

سرحدی در پایان عنوان کرد: افرادی که در خارج سرمایه گذاری می کنند باید این نگرانی را داشته باشند که احتمال دارد یک روزی دولت آن کشور اموالشان را مصادره کند یا در بهترین شرایط با دادن فرصت چند روزه یا نهایتا یک ماهه اجازه خروج سرمایه هایشان را بدهند که در چنین شرایط افراد مجبور به فروش اموال به ویژه اموال غیرمنقول خود با هر قیمتی خواهند بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا