مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

بهره‌برداری از واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۶ کلانشهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تعداد واحدهای در دست نوسازی بافت‌های فرسوده به ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد رسیده، گفت: همزمان با هفته دولت با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی بیش از یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور به بهره‌برداری رسید که ۱۹ هزار و ۱۸۹ واحد مربوط به مسکن نوسازی شده و احداثی در بافت فرسوده شهری بود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی افزود: امروز واحدهای نوسازی شده در بافت های فرسوده شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندر عباس و بوشهر با حضور استانداران در قالب برنامه کشوری افتتاح و یکصد هزار واحد با حضور رئیس جمهور بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه در چند سایت نمونه در محله نظام‌آباد شهر تهران و دیگری در محله سیس‌آباد در حاشیه شهر مشهد و در شهرهای شیراز، بندرعباس، یاسوج و بوشهر به عنوان سایت های نمونه نوسازی بافت‌های فرسوده افتتاح شد، یادآور شد: نزدیک به یک پنجم افتتاح‌های هفته دولت مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده بود که تلاش می‌کنیم تا در سال های آینده این رقم افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکنون ساخت مسکن در بافت فرسوده به ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده که این تعداد واحدها شامل ۴۰ هزار و ۵۲۲ پروژه در ۳۷۳ شهر است.

آیینی رشد صدور پروانه ساختمانی در شهر تهران طی مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در ۱۲۷ شهر را افزایشی اعلام کرد و گفت: در مجموع رشد صدور پروانه ساختمانی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۴۲ درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر تهران طی پنج ماه
وی آمار صدور پروانه ساختمانی را برای شهر تهران در مرداد ماه معادل ۱۱۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و گفت: برای شهر تهران از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال رشد ۱۴۲ درصدی ثبت شد.

تعلق ۷۰ درصد پروانه های نوسازی مسکن کشور به واحدهای یک تا ۳ طبقه
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از استانداران همه استان‌ها و شهرداران ۳۷۳ شهر که در نوسازی بافت فرسوده همراهی می‌کنند، گفت: بیش از ۷۰ درصد پروانه‌ها در بافت فرسوده به واحدهای یک تا سه طبقه تعلق گرفته و اینها حاکی است که در بافت فرسوده، نگاه‌ها به سمت تراکم کم است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا