مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

بازار مسکن تشنه پرداخت تسهیلات ساخت است

عضو کمیسیون عمران گفت: علی رغم آنکه بازار مسکن در این ایام نیاز به افزایش تولید دارد، از این رو تسهیلات به سمت ساخت مسکن باید هدایت شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این روزها بازار ساخت و ساز مسکن در مقایسه با چند ماه گذشته از رونق بهتری برخودار است و همین امر خود باعث شده که برخی از سازندگان به سمت بازار مسکن هدایت شوند، این در حالی است که در سال های گذشته به گفته بسیاری از سازندگان ما شاهد آن بودیم که بازار  ساخت وساز مسکن وارد رکود مسکن شده و این اقدام خود زمینه ساز افزایش قیمت مسکن در بازار شده بود.

براساس این گزارش به گفته بسیاری از کارشناسان مسکن در شرایط کنونی  تنها راهکار برای بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور افزایش میزان ساخت وساز در کشور است که در این زمینه هم تنها راهکار برای تشویق  و ورود سازندگان به این حوزه همان تسهیلات ساخت مسکن  است که  دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان  در نظرگرفته استف اما برای حوزه خرید مسکن تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومان  در نظر گرفته است که این میزان تسهیلات به گفته بسیاری از کارشناسان مسکن خود باعث افزایش  نرخ تورم در کشور می شود؛ بنابراین باید دولت در این حوزه تدابیر لازم را برای کنترل و هدایت تسهیلات به حوزه ساخت مسکن در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد بهبود وضعیت مسکن در کشور باشیم.

گفتنی است پیش از این هم مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که تسهیلات خرید مسکن با توجه به اقساط بسیار بالای آن زمینه ساز ایجاد تورم در بازار خرید وفروش مسکن می شود.

او تاکید کرد: دولت باید ساز و کار لازم را برای هدایت تسهیلات به سمت ساخت مسکن را در دستور کار خود قرار دهد چراکه اکنون بازار مسکن تشنه تولید است و در صورتی که میزان تولید  و عرضه مسکن افزایش یابد انبوه سازان وسازندگان مسکن هم به این حوزه ورود خواهند کرد اما این به آن شرط است که بانک ها هم در حوزه پرداخت تسهیلات همکاری لازم راداشته باشند که بنابر  قانون جهش تولید مسکن دولت باید بانک ها  ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه ساخت مسکن اختصاص دهند اما متاسفانه تاکنون تنها کمتر از ۵ درصدبانک ها در این حوزه همکاری داشته اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا