بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

آمار جدید از بازار ساخت‌‏و‏ساز در کشور

به گزارش ساختمان آنلاین:   در پاییز سال١٤٠٠ برای ۹هزار و ۴۶۱ واحد مسکونی پروانه ساخت صادر شده و این در حالی است که این مقدار نسبت به فصل قبل از آن ۳/ ۲۴درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال ۲/ ۲۸درصد کاهش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‏‌های احداث ساختمان ۹/ ۷ واحد بوده است.

به این ترتیب در مجموع حدود یک‏‌هزار و ۲۰۰ پروانه مسکونی در پاییز امسال از سوی شهرداری تهران صادر شده است که نسبت به فصل تابستان ۲/ ۲۵ درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش داشته است.تعداد پروانه‏‌های صادر شده توسط شهرداری‏‏‌های کل کشور نیز در پاییز امسال ۲۶هزار و ۳۹۴فقره بوده که درمجموع ۸۲هزار و ۷۰۳واحد مسکونی را شامل می‌‏‏شود.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، تعداد پروانه‌‏های ساختمانی صادرشده در کشور طی پاییز۱۴۰۰ نسبت به تابستان امسال ۱۱درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال ۸/ ۳۰درصد کاهش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‏‌های صادرشده برای احداث ساختمان‏‏ در پاییز ١٤٠٠ در کشور حدود ۱۶هزار مترمربع بوده است که افت فصلی آن ۸/ ۱۳درصد و افت نقطه‌‏‏ای آن (در مقایسه با پاییز ۹۹) ۴/ ۲۷درصد است. متوسط مساحت زیربنا در پروانه‌‏های پاییز در کل کشور نیز ٦٠٠ مترمربع بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا