بورس و بازارمجله خبری

کم‌‌رونق‌‌ترین ناحیه بازار مسکن پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین:  تعداد معاملات زمین و املاک کلنگی در تهران به حداقل رسیده است. در نخستین ماه تابستان امسال با وجود اینکه بیش از هشت هزار فقره معامله املاک با کاربری مسکونی در شهر تهران انجام شده است، اما به اذعان واسطه‌ها سهم خانه‌های کلنگی که با انگیزه تخریب و نوسازی معامله می‌شود، در بسیاری از محله‌های مصرفی تهران انگشت‌‌شمار بوده است.

Untitled-1

رکود سنگین ساختمانی که دست‌‌کم شش سال پیاپی ادامه پیدا کرده و اکنون وارد هفتمین سال شده است را می‌توان عامل اصلی عدم تمایل به خرید املاک کلنگی در بازار تابستانی امسال عنوان کرد. سازنده‌هایی که هنوز واحدهای تکمیل شده در پروژه‌های چند سال اخیر را نفروخته‌‌اند، حتی اگر سرمایه نقدی کافی داشته باشند باز هم دلیل موجهی برای ورود به بازار زمین ندارند.

تنها یک گروه از سرمایه‌‌گذاران ملکی که سازنده حرفه‌‌ای به شمار نمی‌‌آیند اما با توجه به سرمایه قابل توجهی که در اختیار دارند، آپارتمان را گزینه مطلوبی برای سرمایه‌‌گذاری بلندمدت نمی‌‌دانند، نسبت به خرید زمین ابراز تمایل کرده و بعضا معاملات خود را در طول دو ماه اخیر انجام داده‌‌اند.

بررسی فایل‌‌های موجود در موتورهای جست‌وجوی آگهی‌‌های ملکی در بخش املاک کلنگی و زمین حکایت از آن دارد که عرضه این املاک در مناطق متوسط رو به پایین به مراتب بیشتر از مناطق متوسط و شمالی شهر است. در جدول زیر تعدادی از فایل‌‌های کلنگی عرضه شده در بازار مسکن پایتخت با قید «طول بر» که یکی از فاکتورهای مهم و اثرگذار در ارزش زمین است، گردآوری شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا