بورس و بازارمجله خبری

کدام مناطق قم برای اجاره‌نشینان مناسب تر است؟ + جدول

به گزارش ساختمان آنلاین: مسکن یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای یک خانواده است که در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از چالش‌های بزرگ نیز شده است.آگهی‌ها نشان می‌دهد که برای اجاره آپارتمانی به متراژ ۷۰ متر در منطقه پردیسان حداقل به ۸۰ میلیون تومان ودیعه با اجاره ماهانه حدود دو میلیون تومان نیاز است و برای اجاره یک واحد آپارتمان در شهر این مبلغ در مناطق مختلف افزایش پیدا می‌کند به طوری که در برخی از مناطق مبلغ ودیعه به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

از این به بعد هرماه لیستی از قیمت های تهیه مسکن به صورت اجاره و قطعی را درج می نمایند و هر ماه سعی دارد با مقایسه قیمت ها نسبت به گذشته با تحلیل های کارشناسی به دنبال چرایی و دلایل رشد یا کاهش قیمت ها و همچنین راهکارهای این موضوع با حضور مسئولان وکارشناسان امر بپردازد.

دسته بندی آمار ذیل بر اساس آگهی های تهیه مسکن در سایت های رسمی کشور است که با دسته بندی مناطق مختلف می توان به ماهیت قیمت مسکن در قم دست پیدا کرد. در جداول بعدی از آمارهای رسمی و کارشناسی شده مراکز رسمی نیز بهره می بریم و با نشست های تخصصی بیشتر به بررسی این آمارها می پردازیم.

جدول زیر نشان دهنده متوسط نرخ کرایه مسکن در مناطق هشت گانه قم است.

کدام مناطق قم برای اجاره نشینیان مناسب تر است؟ + جدول

البته موارد ذکر شده به صورت نمونه بوده و بدیهی است که با توجه به سال ساخت خانه، محله، تجهیزات به کار رفته شده در خانه و انصاف صاحب خانه نوساناتی وجود دارد.

در سال‌های اخیر افزایش اجاره بها در شهر قم سبب شده است بسیاری از مستاجران، حومه های اطراف قم را به عنوان جایگزینی برای شهر قم انتخاب کنند؛ زیرا با توجه به مسافت کمی که با شهر قم دارند گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند؛ اما آمارها نشان می‌دهد که قیمت خانه در این مناطق نیز در سال‌ها اخیر رشد چشمگیری داشته است و اگر چاره‌ای برای افزایش اجاره بها و قیمت مسکن در این مناطق نیز اندیشیده نشود آخرین امید مستاجران نیز از بین می‌رود.

اگرچه در ساله‌های اخیر اقدامات مختلفی مانند تعیین سقف افزایش اجاره بها انجام شده است اما این امر توسط بسیاری از مالکان رعایت نمی‌شود و مستاجران نیز چاره‌ای جز سکوت و تن دادن به خواسته مالکان ندارند.

اجرای طرح های گوناگون مانند مسکن مهر، نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن نیز از دیگر اقداماتی بوده است که در سال‌های اخیر اجرا شده است و شرایط را برای خانه دار شدن بسیاری از افراد فراهم کرده است اما با توجه اینکه ساخت مسکن زمان بر است و هر روز با ازدواج و مهاجرت‌ نیاز به خانه افزایش پیدا می‌کند، این طرح‌ها نیز تبدیل به آرام‌بخش‌های موقتی می‌شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا