اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

صدور سند مالکیت برای ۴ هزار هکتار به نام دولت

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیش از ۴ هکتار از اراضی دولتی به نام دولت صادر شده است.

ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین،  با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن پیگیر جدی در تخصیص اراضی لازم از دستگاه های دولتی است گفت: در خصوص اخذ اسناد مالکیت در اجرای قانون جهش تولید مسکن این سازمان اقدامات بسیار زیادی را در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: در اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن ۶۹ هزار هکتار و در اجرای ماده ۱۰ این قانون بیش از ۴ هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده تحصیل شده و بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین موات از سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بیش از ۳۸ هزار فقره اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ تبدیل شده که این یکی از مهم ترین اقدامات در این بخش به شمار می رود.

او ادامه داد: در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون جهش تولید مسکن به‌منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ هزار هکتار زمین با مالکیت بخش خصوصی به منظور خرید یا توافق جهت الحاق به محدوده یا تغییر کاربری شناسایی شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا