راه و شهرسازیمجله خبری

انجمن فولاد:مشکلی برای تامین فولاد پروژه نهضت ملی مسکن نداریم

به گزارش ساختمان آنلاین: بهادر احرامیان درخصوص جدیدترین وضعیت تولید فولاد در کشور، اظهار کرد: از نظر کاهش تولید آنچه که تا الان اتفاق افتاده مربوط به تابستان امسال (2 ماه) و قطعی برق بود که توقف -تولید- داشتیم.

وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای امسال تا امروز  این میزان کاهش 10 تا 15 درصد بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های پایانی سال که احتمالا برای گاز مورد نیاز کارخانه‌های تولیدفولاد هم اتفاقاتی می‌افتد، باعث می‌شود نتوانیم افت تولید را جبران کنیم و شاید هم منجر به کاهش تولیدفولاد بیشتر شود.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن، گفت: ولی درباره ساخت مسکن و برنامه دولت سیزدهم هیچ مشکلی برای تأمین فولاد نداریم.

احرامیان با یادآوری این‌که تولید کنونی فولاد در کشور 2 برابر نیاز داخلی است و مشکل خاصی برای تأمین نیاز قانون جهش تولید مسکن نداریم، تصریح کرد: در زمان حاضر صادرات فولاد کشور 10 تا 12 میلیون تن است که این میزان مازاد بر مصرف داخلی است و تقاضایی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که تولید یک میلیون مسکن حدود 6 میلیون تن فولاد نیاز دارد، تاکید کرد: در صورتیکه تقاضای داخلی برای فولاد داشته باشیم به سادگی می‌توانیم فولاد تولیدی را به سمت نیاز داخلی هدایت کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا