اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اراضی مرغوب کشاورزی در طرح نهضت ملی مسکن تغییر کاربری نمی یابند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه طبق قانون نمی توانیم از اراضی درجه یک یا دو کشاورزی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و.روستاها استفاده کنیم در عین حال از همکاری مطلوب بانکها در اجرای مسکن روستایی خبر داد.

غلام رضا صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی به نفع ساخت مسکن دولتی برای گروه های هدف اظهار داشت: عمدتا اراضی درجه سه یا چهار کشاورزی  در کارگروه ها و کمیته های تصویب استانی و  شورای  برنامه ریزی مطرح و بررسی می شوند و نهایتا جهت اجرا ابلاغ می شوند و به هیچ عنوان زمین های کشاورزی درجه یک و دو به منظور اجرای واحدهای مسکونی تغییر کاربری پیدا نمی کنند.

وی خاطرنشان ساخت: در موضوع مسکن و اراضی روستایی، اولویت با افراد بومی که در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده اند، و از طریق این سامانه واجدین شرایط معرفی می شوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در خصوص همکاری بانکها در ساخت مسکن روستایی نیز اذعان داشت: از سال ۱۳۸۴که طرح مسکن روستایی آغاز به کار کرده است، همکاری بانکها در موضوع تسهیلات بانکی بسیار مطلوب بوده است، سال گذشته سهمیه ساخت مسکن روستایی در کشور، ۲۰۰هزار واحد بوده است که از این میزان تا امروز ۱۸۰هزار فقره به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است و وام آنها تخصیص یافته است.

صالحی تاکید کرد: اگر هم ده درصد از این تسهیلات جذب نشود،عمدتا ناشی از  افزایش مبلغ وام جدید است، به طوری که مردم خودشان برای دریافت وام مراجعه نمی کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: البته دولت اعلام کرده است، افرادی که  از تسهیلات قدیم استفاده کرده باشند، چنانچه واحدهای آنها نیمه کاره بماند و جز گروه های هدف باشند، این امکان وجود دارد که از متمم این وام استفاده  و قرارداد منعقد کنند و نهایتا واحدهای مسکونی خود را تحویل بگیرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا