بورس و بازارمجله خبری

تداوم شرایط تورمی در بازار اجاره

به گزارش ساختمان آنلاین:   تحقیقات میدانی با استناد به مشخصات فایل‌‌‌هایی که روز گذشته به بازار اجاره عرضه شد نشان می‌دهد، به‌رغم آنکه تا چند روز آینده فصل اوج جابه‌‌‌جایی‌‌‌ها در بازار اجاره به پایان می‌رسد، اما شرایط تورمی و التهاب شدید در این بازار همچنان ادامه دارد. امسال، مستاجرها به‌دلیل برخورد با تورم کم‌‌‌سابقه در بازاراجاره، با مشکلات زیادی برای تمدید قرارداد سال قبل یا جابه‌‌‌جایی به واحد استیجاری جدید روبه‌رو بودند و این شرایط تورمی کماکان در این بازار رصد می‌شود.

3

به‌طوری‌که اظهارات واسطه‌‌‌های معاملات اجاره مسکن در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد هنوز تعدادی از مستاجرهایی که قصد جابه‌‌‌جایی در بازاراجاره در فصل تابستان را داشتند و قراردادهای‌شان با موجر به اتمام رسیده است موفق به جابه‌‌‌جایی در این بازار نشده‌‌‌اند. شهریور امسال، نسبت به روال قبلی بازار اجاره، تعداد بیشتری از مستاجرها در بازارحضور داشتند؛ اما در نهایت گروهی از آنها به‌دلیل التهاب شدید در بازار تابستانی املاک استیجاری هنوز موفق به یافتن فایل مناسب و متناسب با توان مالی خود نشده‌‌‌اند.

درشهریور ماه نیز تعداد قابل‌توجهی از مستاجرها برای تامین هزینه اجاره‌‌‌نشینی و به‌دلیل تورم بالا در این بازار ناچار به کاهش مساحت واحد یا جابه‌‌‌جایی به مناطق ارزان‌قیمت‌‌‌تر شدند. ضمن آنکه وضعیت بازاراجاره شهر تهران نشان می‌دهد برخی مستاجران ساکن در محلات ضعیف شهر که نسبت به تغییرات قیمتی در بازار مسکن حساسیت بالاتری دارند به‌دلیل عدم‌توانایی برای پرداخت نرخ‌های جدید اجاره، ناچار به مهاجرت وسکونت در حومه ارزان‌قیمت پایتخت شده‌‌‌اند. بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون تقاضای اجاره مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران وسایر شهرهای حومه‌‌‌ای افزایش یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا