اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

تخلفات ساختمانی باید جرم انگاری شود / پروانه ساخت فقط به نام مجریان ذیصلاح صادر شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این معاونت پیگیر فرآِیند شناسایی ساختمانهای ناایمن با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و الزام مالکان این ساختمانها به مقاوم سازی است در عین حال بر لزوم جرم انگاری تخلفات ساختمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین، آقای حمیدرضا صارمی در نخستین نشست مشترک مسوولان و اساتید مهندسی زلزله در قالب تشکیل کارگروه افزایش تاب آوری سازه ها در برابر زلزله ضمن بیان مطلب فوق گفت: لازم است تعهد اجرای ساختمان طبق ضوابط از مجریان ذی صلاح اخذ و پروانه ساخت صرفا به نام مجریان ذی صلاح صادر شود و حضور نماینده مجری یا سرپرست کارگاه به صورت مداوم در پروژه باید الزامی شود .چرا که امکان اجرای دقیق پروژه های ساختمانی با نظارت مستمر ناظرین با شرایط فعلی وجود ندارد و اغلب نظارتهای صورت گرفته صوری و بی فایده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: با اصلاح قوانین و مقررات، تخلفات ساختمانی گروه بندی شده و تخلفات فنی و ایمنی جرم انگاری تلقی می شود و متخلفان به مجازات های کیفری محکوم می شوند.

معاون شهردار تهران در ادامه همچنین تاکید کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران پیگیر بکارگیری مشاور ذی صلاح دارای گرید سازمان برنامه و بودجه جهت همکاری به منظور نظارت عالیه بر ساخت وسازهای شهری و ارتقای کیفیت ساخت و سازهای شهری است.

وی خاطر نشان ساخت: ساختمان باید دارای گارانتی باشد و همانطور که محصولات مختلفی دارای گارانتی هستند،ساختمان به عنوان گران ترین کالا در سبد هزینه خانوار باید داری گارانتی باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا