اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مبحث انرژی در طرح نهضت ملی مسکن مغفول مانده است

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه عجله دولت برای تسریع در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن سبب شده است که مبحث صرفه جویی مصرف انرژی در ساخت این واحدها مغفول واقع شود گفت: نباید فقط به فکر افزایش آمار ساخت این واحدها باشیم، بلکه باید به موضوع انرژی هم توجه کنیم.

به گزارش ساختمان آنلاین  در جریان برگزاری ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻧﺸﺴﺖ کمیته فنی ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎﺯی ﻭ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩی ﺍﻧﺮژی کمیسیون ﺍﻧﺮژی ﺍﺗﺎﻕ ﺍﯾﺮﺍن، دکتر امیرافشین رئیسی نژاد ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دولت وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را داده است که از این تعداد سهم استان تهران ساخت 600 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

وی اظهار داشت: با توجه به این امر در کمیسیون ماده 5، در کمیسیون های زیربنایی، بخش های زیادی ازاراضی اطراف شهر تهران واقع در شهرستانهای جنوبی و شرقی، درحال تبدیل شدن به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه بنده شخصا به عنوان تایید کننده طرح معماری در بسیاری از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن حضور داشته ام، بر این باورم که این امکان وجود داشت که اقدامات مثبت تری در این پروژه انجام داد.

رییسی نژاد اذعان داشت: البته این اظهار نظر به این مفهوم نیست که اقدام مثبتی در طرح نهضت ملی انجام نشده است، اما به دلیل تسریع و تعجیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، متاسفانه موضوع انرژی در این پروژه ها مغفول مانده است.

وی گفت: از دیگر سو،همچنین شاهد آن هستیم در برخی دیگر از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن با هدف کاهش هزینه های ساخت نظیر آسانسور، از تعداد طبقات کاسته شده است.

رییسی نژاد اذعان داشت: همچنین بعضا کنترل فضاهای مشاع، نسبت به فضاهای محیط با هدف کامل تر شدن ساخت و سازها در بخش هایی از طرح نهضت ملی مسکن الزام آور نشده است.

وی افزود: امیدواریم که با کمک وزارت راه، انبوه سازان و همه دست اندرکاران، نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی در روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات لازم صورت گیرد.

رییسی نژاد تاکید کرد: مصرف انرژی در بسیاری از موارد عام، موضوعیت پیدا می کند و به حدی مهم است که بر مسایلی نظیر انرژی و اشتغال تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: بنابراین نباید در طرح نهضت ملی مسکن صرفا به فکر افزایش آمار ساخت واحدها باشیم، بلکه لازم است که به موضوع انرژی در این واحدها نیز توجه شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا