اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دولت باید از سازندگان طرح نهضت ملی مسکن حمایت حداکثری داشته باشد

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن یارانه های حمایتی اختصاص دهد در عین حال برنقش پیشران صنعت ساختمان تاکید کرد و گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن باید متناسب با توان مالی گروه های هدف تقسیط شود.

محمد رشیدی، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ساختمان آنلاین اظهار داشت: در قانون جهش تولید مسکن تسهیلات خوبی دیده شده است که مواردی نظیر واگذاری اراضی ملی و دولتی با قیمت صفر، ارائه تسهیلات بانکی و… را مشمول می شود.

وی با تاکید براینکه مسکن در حال حاضر به یک چالش و مانع بزرگ برای تشکیل خانواده جوانان و اجرای سیاست فرزندآوری شده است اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده مجلس از دولت می خواهم که در زمینه حل مشکل مسکن، با جدیت گام بردارد. در حال حاضر اگر خواستار اجرای موفق سیاست جوانی جمعیت و فرزند آوری هستیم، لازم است که حتما مشکل مسکن را حل کنیم.

وی گفت: البته دولت در حال حاضر در اجرای قانون جهش تولید مسکن اقدامات خوبی انجام داده است و روند واگذاری اراضی در سطح استانهای مختلف آغاز شده است، اما مساله اصلی در طرح نهضت ملی مسکن، ناکافی بودن سهم تسهیلات و سنگین بودن اقساط آن است که با توجه به گروه های هدف این طرح، پرداخت این تسهیلات از بضاعت آنها خارج است و بنابراین دولت باید در این زمینه چاره اندیشی کند و اقساط تسهیلات این طرح را متناسب با توان مالی خریداران تقسیط کند.

رشیدی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی و ارایه یارانه های حمایتی به سازندگان، سبب خواهد شد که تولید کنندگان صنعت ساختمان نسبت به حضور در طرح نهضت ملی مسکن ترغیب شوند و همین امر نقش موثری در رونق بخش مسکن خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا