اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

وعده ساخت ۴ میلیون مسکن اگر محقق شود برگه برنده دولت خواهد بود

فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن در گفت وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه مسکن مهر در بودجه سال ۸۶ مطرح شد؛ اما عملیات اجرایی آن مربوطه به سال ۸۷-۸۸ بود گفت: در دوره وزارت سعیدی‌کیا بر وزارت راه و شهرسازی، کار در حوزه ساخت مسکن به کندی پیش می‌رفت و تغییری که در وزارت راه و شهرسازی آن دوره رخ داد و نیکزاد بر روی کار آمد، عملا تغییر مثبتی بود به طوری که جهش و پیشرفت در حوزه مسکن سازی را شاهد بودیم.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه چنانچه همین اتفاق هم در حال حاضر رخ دهد و نتیجه استعفای قاسمی و روی کار آمدن وزیر جدید ایجاد جهش در حوزه ساخت مسکن باشد، اقدامی مثبت است، ابراز کرد: دولت سیزدهم وعده ساخت چهار میلیون مسکن را داده، چنانچه این وعده محقق نشود عملا این وعده خود علیه دولت می‌شود و اگر محقق شود تبدیل به برگ برنده‌ای خواهد شد که دولت می‌تواند از آن استفاده کند.

ایلاتی تاکید کرد: همچنین درصورت تحقق این وعده در دوره وزارت جدید، همین اتفاق می‌تواند سرمایه اجتماعی بی‌نظیری برای وزیر جدید به دنبال داشته باشد.

نیکزاد و بذرپاش گزینه‌های محتمل‌تر وزارت راه و شهرسازی

این کارشناس مسکن در پاسخ به این پرسش که از میان گزینه‌های جدید کدام یک برای رسیدن به پست وزارت محتمل‌تر هستند، گفت: از میان گزینه‌های مطرح شده نیکزاد و بذرپاش، گزینه‌های جدی‌تری هستند؛ نیکزاد که سابقه ساخت مسکن مهر را دارد و بذرپاش که صاحب انگیزه است، بنابراین هرکدام از این دو گزینه برگزیده شوند می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

وی در خصوص تاثیر منفی احتمالی این استعفا بر طرح نهضت ملی، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مسکن سازی یکی از وعده‌های اصلی دولت است و مجلس هم بر ساخت این واحدها اهتمام دارد، بنابراین به نظر می‌رسد، هرچه زودترباید روند انتخاب و رای اعتماد مجلس سپری و ما شاهد انتخاب سریع وزیر راه و شهرسازی باشیم، بنابراین به نظر نمی‌آید که زمان زیادی سپری شود.

ایلاتی در پایان پیشنهاد داد: چنانچه دولت اقدام به واگذاری زمین به مردم کند نتیجه بهتری خواهد گرفت، چراکه واگذاری چهار میلیون قطعه زمین به مردم بسیار راحت‌تر از ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است.

1/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا