اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

چالش واگذاری زمین به مردم در نهضت ملی مسکن

در حالی که دولت در این روزها وعده ارائه زمین را به متقاضیان می دهد اما نباید فراموش کرد که واگذاری اراضی بدون تسهیلات، فایده چندانی برای متقاضیان ندارد و به خانه دار شدن آنها منجر نمی شود.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین بررسی ها حاکی از آن است این روزها همزمان با نزدیک شدن به دهه فجر، بسیاری از متقاضیان مسکن چشم انتظار هستند تا شاید خبرهای خوبی از بزرگترین وعده دولت بشنوند اما تا به امروز خبری از افتتاح و یا تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن چندان به گوش نمی رسد و تنها وعده ای که داده شده مربوط به افتتاح واحدهای مسکونی در روستاها است.

به گزارش خبرنگار ما، بررسی ها حاکی از آن است در شرایط فعلی بیشترین مشکلات مسکن در حاشیه شهرها نمود ببشتری پبدا کرده است. مشکلاتی نظیر افزایش نرخ های اجاره در مناطق جنوبی تهران به دلیل مهاجرت بسیاری از افراد از شمال تهران به جنوب تهران خود باعث شده افراد ساکن در این مناطق به‌دلیل تغییر نرخ ها با مشکلات زیادی روبرو شوند.

بر اساس این گزارش در حالی که اخیرا وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که کشور باید به کارگاه مسکن سازی تبدیل شود اما بررسی های میدانی و همچنین به گفته بسیاری از کارشناسان تاکنون هیچ اقدامی در حوزه تولید و ساخت مسکن صورت نگرفته و تنها آمارهای که ارائه می شود مربوط به اخذ زمین است.

براساس این گزارش به گفته عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور دولت در حال حاضر برای کنترل بازار مسکن هیچ اقدامی انجام نداده است و تنها به دادن وعده و وعید اکتفا کرده است.

او می گوید: برای کنترل بازار مسکن دولت باید همکاری بخش خصوصی اقدام به تولید مسکن کند و برای کنترل بازار اجاره هم باید مشاوران املاک تحت نظارت وزارت راه وشهرسازی قرار گیرند تا بازار مسکن ساماندهی شوند.

دولت همواره اعلام می کند که زمین به متقاضیان ارائه خواهد داد اما نباید فراموش کرد که اگر متقاضیان پول داشته باشند که اقدام به ساخت مسکن کنند با همان مبلغ می توانند یک واحد مسکونی کوچک خریداری کنند بنابراین نیازی به حمایت دولت ندارند اما دولت در چنین شرایطی تنها اعلام می کند که زمین می دهیم بنابراین زمین بدون تسهیلات کافی و حمایت، چندان اثری بر بازار مسکن ندارد.

براساس این گزارش تنها راهکار برای کنترل اين نابسامانی بازار مسکن، افزایش عرضه و تولید مسکن است که دولت باید در این بخش اقدامات لازم را انجام دهد و تنها به وعده و وعید اکتفا نکند.

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا