اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مسکن سازی در شهرداری تهران بر اساس طرح تفصیلی صورت می گیرد

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر غیر از قراردادهای تأمین واگن، خطوط مترو و تأمین اتوبوس و تاکسی در دیگر بخش ها قرارداد قطعی وجود ندارد و در قالب تفاهم دنبال می شود، تأکید کرد: برخی از این موارد به تأیید شورا و یا طی مسیر در دولت نیاز دارد. در خصوص مسکن گفت و گوهای جدی دنبال شده اما هنوز به قرارداد قطعی نرسیده ایم. در روزهای اخیر در فضای مجازی شایعه خنده دار حضور زندانیان چینی برای ساخت و ساز در تهران مطرح شد.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشست مطبوعاتی خود که همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین در خصوص استفاده شهرداری تهران از پیمانکاران چینی در بخش مسکن ضمن بیان مطلب فوق

اظهار داشت: تلاش ما در برقی سازی، مترو و دیگر بخش ها این است که اگر انتقال قطعی تکنولوژی از چین به ایران صورت بگیرد، این اقدام انجام خواهد شد.

محمدخانی ادامه داد: صنعتی سازی مسکن از سوی برخی شرکت های داخلی دنبال می شود و شرکت های خارجی نیز در این زمینه تجربه خوبی دارند. در کنار سرمایه گذاری چینی ها برای توسعه مسکن و نوسازی بافت فرسوده، این موضوع بررسی خواهد شد که آیا صنعتی سازی مسکن توسط شرکت های چینی انجام شود یا توان داخلی آن وجود دارد؟

محمدخانی با بیان اینکه مسکن سازی بر اساس طرح تفصیلی صورت می گیرد، یادآور شد: در کلانشهرهایی همچون تهران برای بخش هایی از شهر به ویژه بافت فرسوده، گریزی از بلندمرتبه سازی در چارچوب های طرح تفصیلی وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا