مجلس و ارگان هامجله خبری

پدیده‌ای به ‌نام مسکن مازاد در کشور نداریم

به گزارش ساختمان آنلاین: علی نیکزاد در حاشیه آیین احداث چند پروژه عمرانی و کلنگ‌زنی احداث 20 هزار واحد مسکونی در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: تسهیلاتی که می‌بایست در قالب وام چهار درصد به مردم واگذار شود در حال حاضر 18 درصد رسیده است.

وی افزود: ریال به ریال مبلغی که مردم در جهت پرداخت وام به بانک مسکن می‌پردازند باید در قالب وام چهار درصد در اختیار مردم قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم، اما در حال حاضر نرخ سود بانکی بانک مسکن به منظور پرداخت تسهیلات مسکن به 18 درصد رسیده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از ارائه تسهیلات 30 میلیون تومانی بلاعوض برای خرید منزل خبر داد و خاطرنشان کرد: خرید منزل جدید از سوی بنیاد مسکن با 50 میلیون تومان وام با سود اندک و 30 میلیون تومان وام بلاعوض همراه است که امیدواریم این مبلغ هر چه سریع‌تر افزایش یابد.

نیکزاد در خصوص واحدهای مسکن مهر خراسان‌شمالی اضافه کرد: در صورتی که واحد های مسکونی مسکن مهر خراسان شمالی با قیمت بسیار پایین به جوانان استان واگذار شود به عنوان واحد مازاد در گلستان شهر نخواهیم داشت ضمن اینکه ساخت 20 هزار واحد مسکونی در این استان می تواند مشکل جوانان استان را در زمینه خانه دار شدن برطرف است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ارزش افزوده زمین‌های محدوده گلستان شهر باید در همان منطقه و برای مردم همان نقطه هزینه شود اضافه کرد: این ارزش افزوده نباید در اختیار سالی دستگاه اجرایی و نهادهای دیگر قرار بگیرد و باید برای مردم گلستان شهر هزینه شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا