اخبار ساختمان آنلاینراه و شهرسازیمجله خبری

بودجه سازمان مدیریت بحران در حد پرداخت حقوق پرسنل است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری مانور اسکان اضطراری در پایتخت که به گفته وی اقدام پسندیده ای بود بر لزوم استمرار این نوع مانورها تاکید کرد و همچنین نسبت به عدم تخصیص بودجه به سازمان مدیربت بحران انتقاد کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران یکی از آسیب پذیر ترین شهر های دنیا در برابر حوادث طبیعی و انسان ساز است و  این ضرورت آمادگی همه دستگاه های امداد رسان و آمادگی شهروندان را می طلبد لذا برگزاری مانور های آمادگی یکی از اقداماتی است که باید در دستور کار مدیریت شهری به عنوان متولی مدیریت بحران قرار گیرد نظیر مانور اسکان اضطراری.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین،  احمد صادقی در یکصد و نود و سومین جلسه شورا اظهار داشت: مستحضر هستید که شهرداری تهران به عنوان متولی مدیریت بحران نقش آفرینی می کند و به عنوان مسئول ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهر به جانشینی وزیر کشور می بایست  حضور فعال داشته باشد.

وی تاکید کرد:  کار بسیار پسندیده ای که  در هفته گذشته اتفاق افتاد این بود که  مانور اسکان اظطراری به صورت سراسرس در بوستان ولایت با حضور 50 دستگاه دخیل در مدیریت بحران و  با حضور گروه های مردمی  و مجامع دانش بنیان برگزار شد که جا دارد به نوبه خودم از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بابت برگزاری این مانور سراسری تشکر و قدر دانی کنم.

صادقی در ادامه بر لزوم برگزاری کردن این نوع مانورها به صورت تخصصی تاکید کرد و اذعان داشت:  این نوع مانور ها نیازمند تکرار مستمر است به ویژه آنکه این مانور ها بایستی تخصصی باشد و با رویکرد آمادگی در برابر  زلزله، آتش سوزی، سیل باشد و اینها بایستی افزایش پیدا کند .

صادقی همچنین نسبت به عدم تخصیص بودجه مناسب به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انتقاد کرد و افزود: تذکری که باید بدهم بابت عدم تخصیص مناسب بودجه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است. متاسفانه بودجه ای که به این سازمان ها اختصاص داده می شود صرفا در حد پرداخت حقوق و مزایای پرسنل است در حالی که این دو سازمان غیر از پرداخت حقوق و مزایا نیازمند تخصیص نقدینگی لازم برای انجام پروژه های مندرج در مصوبات شورای شهر هستند و امیدواریم در تخصیص بعدی این دو سازمان امدادی را مد نظر قرار دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا