مجله خبریراه و شهرسازی

جزییات بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در خوزستان

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان جزییات بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را برای اجرا در خوزستان تشریح کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، محمد جامع اظهار کرد: در راستای اهداف دولت در بحث تولید مسکن و بهبود شرایط اسکان در محلات و شهرها و در قالب بسته‌های تشویقی، وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا با سیاست‌هایی که تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است این مهم را محقق کند.

وی با بیان اینکه اقدامات در گام‌های مختلفی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است، افزود: گام اول پرداخت تسهیلات بانکی برای بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است که با مراجعه به سایت شرکت بازآفرینی شهری این اقدام فراهم شده است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: یکی دیگر از این گام‌ها صدور پروانه ساخت با تخفیف حداقل ۵۰ درصدی هزینه‌های عوارض ساخت و تراکم و به تبع آن تقسیط بدون کارمزد توسط شهرداری‌ها است.

جامع با اشاره به بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در جهت اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن عنوان کرد: در این راستا سیاست‌ها، ضوابط تشویقی و کالبدی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است تا تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد و به تسریع و تسهیل نوسازی در این بافت‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: این سیاست‌ها و ضوابط به منظور ایجاد انگیزه برای توسعه دهندگان، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و در راستای ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در ۴ گروه انجام شده است.

جامع ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.

وی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا