اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجلس و ارگان هامجله خبری

دولت باید جهش قیمت مسکن را مهار کند

کارشناس مسکن گفت: فروشندگان واقعی در بازار مسکن وجود ندارد و باید دولت برنامه ریزی لازم را جهت کنترل بازار مسکن و قیمت ها را در دستور کار خود قرار دهد.

عبدالله اوتادی، کارشناس مسکن در گفت و گو با  خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه در حال حاضر فروشندگان واقعی در بازار مسکن وجود ندارند گفت: در شرایط فعلی بسیاری از متقاضیان قصد خرید مسکن را دارند اما فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و بسیاری از مالکان واحدهای خود را نگه داشته اند تا گران شود.

او ادامه داد: نرخ تورم در سال جدید حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت اما بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارها آرام تر رشد قیمتی را تجربه می کند، بنابراین باید برنامه ریزی لازم در این بخش صورت گیرد.

این کارشناس مسکن اظهار کرد: دولت باید شرایط بهبود را در حوزه مسکن فراهم کند و در بخش تسهیلات برنامه ریزی کاملی را انجام دهد تا تسهیلات با نرخ کمتری به متقاضیان پرداخت شود‌.

او بیان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای بهبود وضعیت بازار مسکن و باید برنامه ریزی جهت کاهش جهش قیمتی مسکن را در دستور کار خود قرار دهد.

اوتادی با اشاره به اینکه قیمت مسکن متناسب با نرخ تورم افزایش می یابد گفت: در زمان افزایش قیمت ها، وقتی بحث گرانی مسکن پیش می آید، مشاوران املاک را مقصر شناخته می شوند، در حالی که خیلی از این افزایش قیمت ها به دلیل عدم تولید به موقع مسکن و تامین نیاز واقعی و پاسخ گویی به آنها است که دولت باید در سال جدید تدابیر لازم را انجام دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا