بورس و بازارمجله خبری

بررسی وضعیت بازار مسکن در سال آینده

به گزارش ساختمان آنلاین: کمال علی پورخنکداری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در رابطه با اختصاص ۳۶۰ هزار‌میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن شهری و روستایی گفت: از آغاز فعالیت مجلس یازدهم و کمیسیون عمران، همواره به دنبال راهکار‌هایی برای مدیریت بازار مسکن و تامین منابع مالی جدید و اعطای تسهیلات مناسب جهت ایجاد تعادل و ثبات در این بازار بودیم. در همین راستا با تصویب تبصره (۱۸) لایحه بودجه ۱۴۰۰ تلاش کردیم گامی در مسیر بهبود وضعیت بازار مسکن با اختصاص ۳۶۰ هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن شهری و روستایی برداریم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف مجلس از اختصاص تسهیلات برای ساخت مسکن ساماندهی بازار ملک و همچنین رونق دهی به ساخت و ساز و تولید مسکن است.

این نمایند مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار مسکن در سال آینده، تصریح کرد: معتقدم با توجه به طرح‌های مجلس و اقدام نظارتی نمایندگان بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ به ثبات رسیده و شاهد کاهش قیمت ملک خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بها تمام شده مسکن و رویکرد مجلس برای کنترل سیمان و فولاد، خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران برای کنترل بازار مصالح ساختمانی در سال آینده تدابیری اندیشیده است و البته موضوع چگونگی اولویت دهی به ساخت و ساز‌ها در توزیع مصالح ساختمانی در طرح جامع ملی مسکن نیز مورد توجه قرار گرفته تا بر این اساس قیمت گذاری‌ها صرفا در بورس انجام شود تا دست دلالان از بازار مصالح ساختمانی کوتاه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی فزود: با توجه به اینکه بازار مصالح ساختمانی از کنترل وزارت صمت خارج شده در کمیسیون عمران بحث سوال و تحقیق و تفحص از این وزارت خانه درحوزه مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد مطرح شده است، اما در نهایت معتقدم بازار ملک در سال آینده به تعادل نسبی رسیده و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا