اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ماموران سازمان آتش نشانی باید ضابط قوه قضاییه شوند

رئیس شورای عالی استانها طولانی بودن فرآیند برخورد قضایی با مالکان ساختمانهای ناایمن را از جمله مشکلات ساختاری برای تسریع ایمن سازی ساختمانهای ناایمن دانست و همزمان تاکید کرد شورای عالی استانها با تهیه لایحه ای تحت عنوان "مدیریت آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور" به دنبال آن است که با تبدیل آتش نشانان به ضابطان قوه قضاییه،سرعت رسیدگی به تخلفات ساختمانهای ناایمن را افزایش دهد.

آقای پرویز سروری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: یکی از مشکلات مربوط به ایمن سازی ساختمانهای ناایمن ،طولانی بودن فرآیندهای قضایی برخورد با متخلفان است، به طوری که تطویل این رویه،سبب می شود که متخلفان و مالکان بی مبالات از این قضیه،سوء استفاده کنند و در اثرسهل انگاری این عده، ما شاهد حوادث جانی و مالی ناشی از ساختمانهای ناایمن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه به محض محرز شدن ناایمن بودن یک ساختمان، باید فورا دستورهای قضایی برای رفع خطر اجرایی شود اظهار داشت: وقتی که ساختمانی ایمنی لازم را نداشته باشد و تهدیدی برای جان شهروندان محسوب شود، باید فرآیندهای قانونی ما به گونه ای باشند که در همان زمان تشخیص ناایمن بودن، دستور قضایی لازم اجرایی شود و فرآیندهای قانونی زمان بر و پیچیده نباشند.

سروری راهکار کوتاه کردن مسیر قانونی ایمن سازی ساختمانهای ناایمن را منوط به این دانست که قوه قضاییه، سازمان آتش نشانی را ضابط قوه قضاییه کند و تاکید کرد: اجرایی شدن این امر سبب می شود که در مسیر برخورد با ساختمانهای ناایمن ،دیگر نیازی به اخذ دستور از قوه قضاییه برای برخورد قضایی نباشیم وآتش نشانان در قالب ضابط قضایی، به صورت مستقیم با موارد ناایمنی برخورد کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اجرایی شدن این امر سبب سرعت رسیدگی به امر ایمن سازی ساختمانهای ناایمن می شود عنوان کرد: در همین حال این موضوع سبب می شود که متخلفان بدانند که در مدت زمان کوتاهی به تخلفات آنها رسیدگی خواهد شد و این امر قطعا نقش بازدارنده ای در کاهش تخلفات مرتبط با ساختمانهای ناایمن خواهد داشت.

رئیس شورای عالی استانها در همین حال از تعامل نهاد متبوعش با قوه قضاییه در حوزه ایمن سازی ساختمانهای ناایمن خبر داد و اذعان داشت: به دنبال این هستیم که فرآیندهای هوشمند و تعاملی با دستگاه های مرتبط با قوه قضاییه را در دستور کار خود قرار دهیم تا ازاین رهگذر وقتی که یک ساختمان ناایمن تشخیص داده شد در زمان کوتاهی، تعیین تکلیف شود

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا