مجله خبریبورس و بازار

آمار خانه‌های لوکس اعلام شد

آمار خانه‏‏ های لوکس در تهران و چند شهر کشور اعلام شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، تهران با ۲۵۷‌ هزار و ۷۰۴ مسکن لوکس در صدر استان‏‏ های کشور از منظر خانه‏‏ های گران قیمت شناسایی شده قرار دارد.

در این گزارش آمده است: بر اساس فهرست مالکیت‏‏ های ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور، تاکنون ۷۲۹‌ هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی گران قیمت (لوکس) شناسایی شده و اطلاعات این واحدهای مسکونی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس ارسال شده است.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دولت موظف است از واحدهای مسکونی و خانه‏‏ های لوکس که ارزش آنها از ۲۰ میلیارد تومان بیشتر باشد، مالیات بگیرد.

بر اساس این اطلاعات استان تهران با ۲۵۷‌ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی لوکس در صدر فهرست استان‏‏ ها با بیشترین واحد مسکونی گران قیمت شناسایی شده قرار دارد.

پس از تهران استان‏‏ های فارس، اصفهان و مازندران به ترتیب با ۱۰۸‌ هزار و ۹۸۳ واحد مسکونی، ۷۸‌ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی و ۴۸‌ هزار و ۶۵۱ واحد مسکونی در رتبه‏‏ های بعدی قرار دارند. کمترین واحد مسکونی لوکس شناسایی‏‏ شده نیز مربوط به استان لرستان با ۹۱۱ ملک گران قیمت است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا