اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

استقبال متقاضیان از سامانه املاک و مستغلات کشور

با توجه به راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات این طرح زمینه ساز کاهش هزینه های جابه جایی شده است.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، با توجه به آنکه از هفته گذشته سامانه املاک و مستغلات در قالب طرح نهضت ملی مسکن راه اندازی شد، مسئولان مدعی اند، اجرای این طرح زمینه ساز کاهش هزینه های جابه جایی اجاره نشین ها می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین البته اجرای این طرح هنوز به صورت آزمایشی است و پیش از این در یکی از شهرهای کشور اجرا شده بود که از هفته گذشته در تمامی شهرها اجرا شده و به نظر می رسد.

در همین رابطه هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه سامانه املاک و مستغلات توسط وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده است گفت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستاجران، تقویت بسترهای نرم‌افزاری و استفاده از ظرفیت‌های سامانه املاک و اسکان است.

او با بیان اینکه در این سامانه در صورتی که موجر و مستاجر توافق کنند بدون حضور در بنگاه می توانند کد رهگیری دریافت کرده و قرارداد خود را رایگان ثبت کنند، گفت: در طول هفته گذشته حدود ۶۰۰ قرارداد در این سامانه ثبت شده و رو به گسترش و پیشرفت است و به زودی خدمات بیشتر شامل ثبت مبایعه نامه و قراردادهای خرید و فروش هم در این سامانه به صورت رایگان می تواند بارگذاری و ثبت شود.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات، صدور کد رهگیری رایگان برای قراردادهای مسکن و ثبت قراردادهای اجاره است، گفت: با توافق دو طرف موجر و مستاجر، قراردادهای اجاره به طور رایگان در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌شود و نیازی به انعقاد و ثبت این قرارداد در مشاوران املاک نیست. این اقدام تنها محدود به قراردادهای تمدید اجاره نمی‌شود بلکه مشمول قراردادهای جدید اجاره هم خواهد شد.

بر اساس این گزارش حال باید ببینیم این طرح چگونه اجرایی می شود و آیا این اقدام واقعا آنگونه که مسئولان مدعی اند می تواند زمینه ساز کاهش مشکلات در این بخش شود یا خیر.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا