اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شناسایی ۵۷۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور

در حالی که شناسایی خانه های خالی و عرضه آنها به بازار یکی از راهکارهای کاهش قیمت مسکن است اما تاکنون در یک سال گذشته تعداد واحدهای شناسایی شده روند رو به افزایشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، شناسایی خانه های خالی از طریق سامانه املاک و اسکان یکی از مهم ترین برنامه ها و سیاست های دولت در سال های اخیر بوده است که در دولت قبل این سامانه راه اندازی شد اما در حال حاضر با توجه به آنکه سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است باید هرچه سریعتر اطلاعات خانه های خالی را ارائه کنند، ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن در گفتگو با خبرنگار ما از شناسایی ۵۷۰ هزار واحد مسکونی خالی خبر داد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه در سامانه ملی املاک و اسکان ۳۵۰ میلیون رکورد اطلاعاتی، اقامتی و مالکیتی تجمیع شد، گفت: هم‌اکنون اطلاعات اقامتی ۷۳ میلیون نفر و اطلاعات ۱۳ میلیون ملک در سامانه ملی املاک و اسکان موجود است که انتظار می‌رود با خوداظهاری و همکاری سایر دستگاه‌ها تکمیل شود.

وی تکمیل اطلاعات موجود در سامانه ملی املاک و اسکان را راهکاری برای سیاستگذاری صحیح در حوزه بازار مسکن و اجاره برشمرد.

گفتنی است با توجه به آنکه یکی اصلی ترین برنامه ها در حوزه مسکن شناسایی خانه های خالی و عرضه آنها به بازار مسکن و در نتیجه کاهش قیمت مسکن است بنابراین باید برنامه ریزی لازم در این بخش صورت گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا