اخبار ساختمان آنلاین

مبنای ساخت و سازهای جدید ایمنی و استحکام است

شهردار تهران با بیان اینکه مبنای ساخت و سازهای جدید رعایت اصول ایمنی و استحکام بنا است در خصوص بکارگیری مجری ذی صلاح در ساختمانها گفت: اجرای آنچه در مقررات ملی ساختمان قید شده است، الزام آور است.

در حاشیه دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران پیرامون مسائل متعدد شهر توضیحاتی ارائه داد.به گزارش خبرنگار ما، علیرضا زاکانی در حاشیه دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین  در  خصوص حضور مجریان ذی صلاح در ساختمان‌ها، گفت: در سالهای اخیر تصمیمات سختگیرانه‌ بسیار درستی صورت گرفت و وظایف دستگاه ها درخصوص رعایت مقررات ملی ساختمان تفکیک شد که بخشی از آن برعهده شهرداری و بخشی برعهده سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی است. ساخت و ساز جدید بر مبنای ایمنی و استحکام است. آنچه در مقررات ملی ساختمان وجود دارد باید اعمال شود و هرجا غیر از این عمل شود تخلف است. اگر استثنایی وجود داشته باشد از ظرفیت قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

وی  با بیان اینکه امروز بیستمین سالروز زلزله بم است، یادآور شد: امیدواریم با مصونیت بخشیدن، علاج مقابله با بحران ها را داشته باشیم. در تهران چند دسته اقدام داریم که یک دسته مربوط با کالبد شهر است.شهردار تهران تاکید کرد: ۱۷ درصد مساحت شهر بافت ناپایدار است که بخشی از آن در بافت فرسوده قرار دارد.

وی ادامه داد: بافت فرسوده با بافتی جایگزین می شود که با چارچوب های درست ساخته می شود که ایمنی، آسایش و رفاه را به دنبال خواهد داشت.

زاکانی با بیان اینکه بازیابی شناخت در مورد ساختمان ها با محوریت ۱۶ هزار ساختمان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: نزدیک به دو هزار ساختمان بررسی شدند و مشخص شد که هریک چه وضعیتی دارند. لذا علاوه بر نوسازی به دنبال بازسازی و مقاوم سازی هستیم.

وی افزود: گام سوم ما رفع خطر است که تمهیدات جدی  صورت گرفته و عارضه یابی انجام شده است به طوری که شناسایی نقاط حادثه خیز و بحران‌زا در مواقع حوادث توسط سازمان مدیریت بحران در حال انجام است.

زاکانی با اشاره به آموزش های گسترده ایمنی در تهران، خاطرنشان کرد: امروز تفاهم نامه ای بین شورا، شهرداری و هلال احمر منعقد شد تا آموزش ها در بهترین سطح و گسترده ترین جغرافیا دنبال شود.

وی ادامه داد: سالانه مانورهای مختلفی برگزار می شود که به دنبال این هستیم که به صورت جدی آن را دنبال کنیم. لذا ما در مصونیت بخشی، آموزش و… گام برداشته ایم و امیدواریم بتوانیم امور را تسریع ببخشیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما در حوزه کالبد شهر اقداماتی را انجام می دهیم، گفت: بهره مندی از لرزه‌نگارها را برای پیش بینی حواث زودتر از زمان وقوع دنبال کرده ایم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم. سازمان مدیریت بحران گلوگاه‌هایی داشت و سوله ها درگیر اموری غیر از بحران شده بود که پیگیری کگردیم تا سوله‌ها کارکرد خود را داشته باشند.

وی با اشاره به نامه‌نگاری شهرداری با ارتش، یادآور شد: انتظار داریم فارغ از سلایق انچه در شهرداری می‌گذرد را علمی دنبال کنیم. در دوشان تپه، ده ها سال فرود هواپیما به دلیل وجود ساختمان های پیرامون انجام نشده و این مجموعه از حیض انتفاع خارج شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه ارتش، ستاد فرماندهی کل قوا و دستگاه های مربوطه به این موضوع اذعان دارند، گفت: ساخت شهری شرایط باند دوشان تپه را متفاوت کرده است. اینکه این اقتضا در زمان بحران ضروری است کاملا درست است. در همین راستا با ارتش تفاهم کردیم که احیای این بافت به گونه ای باشد که باند برای پرنده های بال متحرک امکان بهره برداری داشته باشد و کما فی السابق امکان فرود پرنده های بال ثابت وجود ندارد.

زاکانی تاکید کرد: ما به عنوان مدیریت شهری دغدغه افزایش زمینه ارتقاء خدمات‌رسانی و ایمنی را داریم. در کمیسیون ماده پنج توجه به حفظ باند داشتیم و هیچ تغییری در آن انجام نخواهد شد. این فضا بسیار گسترده است و فقط برای یک بخش آن تصمیم گرفتیم و آنچه فرض ثابت است حفظ باند است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا