اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شعار زدگی برای ارزان‌سازی ساخت مسکن را کنار بگذاریم

یک کارشناس مسکن گفت: برای ساخت مسکن و تحقق وعده های مسکنی دولت باید از شعار زدگی در این حوزه پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، راهکار اصلی برای تحقق مهم ترین وعده دولت به مردم مبنی بر ساخت خانه های جدید، رفع محدودیت اعطای زمین به مردم و هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی به بخش ساخت مسکن است.

از نظر کارشناسان ساخت مسکن های جدید تنها راهکار برای مقابله با مشکلات فعلی است و باید بسترهای لازم برای این امر مهیا شود.

در این راستا علیرضا مناقبتی، کارشناس مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با اشاره به ضرورت ساخت مسکن های جدید و اینکه این اقدام قطعاً به بهبود وضعیت در این حوزه منجر می شود، تصریح کرد: باید بررسی های دقیقی صورت بگیرد و ارزیابی کنیم که آیا امکان ساخت خانه های ارزان وجود دارد یا خیر. باید از شعارزدگی در این حوزه پرهیز کنیم و به دنبال حل مشکل به صورت واقعی باشیم.

وی در ادامه گفت: نیاز به یک عزم جدی برای تغییر شرایط فعلی در حوزه ی ساخت و ساز و مسکن داریم تا در نهایت شاهد حل مشکلات باشیم. ما به عنوان کارشناسان اقتصادی بارها مطرح کرده ایم که باید مسکن های جدید ساخته شود و تسهیلات بانکی با شرایط خوب در اختیار خانواده ها قرار بگیرد. کسی در مورد ضرورت اعمال این سیاست ها شکی ندارد. اما برخی تعارض منافع ها باعث می شود که اجرای قوانین مربوط به تسهیل ساخت و ساز مسکن در کشور پیش نرود.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: در قانون جهش تولید مسکن عرضه زمین برای شکستن انحصار زمین و هدایت اعتبارات بانکی به سمت ساخت مسکن مدنظر قرار گرفته است. در این قانون نظام بانکی به پرداخت 20 درصد از کل تسهیلات پرداختی به ساخت مسکن مکلف شده است. اجرای صحیح این قانون می تواند گشایش زیادی در حوزه‌ مسکن در کشور ایجاد کند..

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا