اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت خانه‌های یک طبقه منتفی شد

در حالی که‌ توسعه افقی در استان‌های مختلف از جمله برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم در وزارت راه و شهرسازی بوده است اما در حال حاضر با تصویب شورای عالی شهرسازی ساخت خانه های یک طبقه تنها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در روستاها امکان پذیر است.

فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه توسعه افقی شهرها در حال حاضر تنها به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر منتهی شده است گفت: وزیر راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد در مجلس اعلام کرد که اولویت ساخت واحدهای مسکونی را واحدهای یک طبقه و توسعه افقی شهرها قرار می دهد اما در حال حاضر در ساختار وزارت راه و شهرسازی و مشخصا معاون شهرسازی و معماری موانعی را ایجاد کرده است که ساخت واحدهای یک طبقه ای با چالشهایی روبرو شده است.
او ادامه داد: معاونت شهرسازی و معماری یک ابلاغیه به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها ارائه کرده است که ساخت مسکن ویلایی تنها منحصر شده است به شهرهای که زیر ۲۵ هزار نفر است و آن هم در شهرهای که زمین و زیر ساخت موجود باشد.
ایلاتی اظهار کرد: این اقدام حاکی از آن است که عملا توسعه افقی شهرها از دستور کار خارج شده و ساخت خانه های ویلایی منتفی شده است‌.
این کارشناس مسکن بیان کرد: اجرای این چنین طرح های خود باعث تسریع در روند ساخت مسکن و همچنین کاهش چشم گیر هزینه ها می شود که زمینه ساز اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن می شود.
بر اساس این گزارش پیش از این وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که اجرای طرح ویلایی سازی جزو اولویت برنامه ها است و در هر بخشی که امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی و اراضی وجود داشته باشد انجام می شود.
اما اکنون ساخت خانه‌های یک طبقه فقط در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر محدود شده است. در حالی که اساسا این روستا‌های بزرگ و شهرها مشکل مسکن ندارند‌ و بسیاری از ساخت و سازها در این شهرها به صورت یک طبقه و ویلایی است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا