اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

آزادسازی چندین هکتار اراضی ارزشمند از دست زمین‌خواران

درحالی که اراضی ارزشمند در محله های یک در چند سال گذشته مورد تصرف زمین خواران قرار گرفته است اخیرا با ورود یگان حفاظت این اراضی ارزشمند رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، آزاد سازی اراضی از دست زمین‌خواران یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت‌های دولت است که در این بین یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین اداره کل راه وشهرسازی استان تهران اقدام به آزاد سازی اراضی از دست زمین خواران کرده است.

بر اساس این گزارش زمین خواران در حال حاضر با وجود آنکه بخش عمده ای از اين اراضی ثبت ملی شده و جزو اراضی ملی هستند اما پلاک های منتخب به ویژه در شهر تهران توسط زمین خوران مورد تجاوز قرار می گرفت.

در همین رابطه خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه ۱۰ هزار متر مربع اراضی طاهر آباد پردیس آزاد سازی شد گفت: این آزاد سازی با همکاری با یگان حفاظت اراضی، شهرداری و و دادستانی پردیس آزاد شد و با توجه به آنکه اراضی طاهر آباد جزء اراضی و پلاک های ارزشمند در طی سال های اخیر بوده همواره مورد تجاوز زمین خواران قرار می گرفته است‌.

او ادامه‌ داد: ارزش ریالی اراضی آزاد شده ۹۰ میلیارد تومان است و از طرف دیگر ۱۳ مورد ساخت وساز غیر مجاز در این اراضی صورت گرفته بود که تمامی آنها قلع و قمع شد.

محبت خواه تصریح کرد: این اراضی جزء اراضی ملی کشور هستند، اما به دلیل آنکه پلاک آنها ارزشمند است همواره توسط زمین خواران بخشی از اراضی تصرف می شود.

او با اشاره به اینکه اخیرا هم پلاک های ارزشمند در محله های یک تهران و لواسانات هم مورد تصرف زمین خواران قرار گرفته بود گفت:

تصرف یک قطعه زمین ارزشمند به متراژ ۹۰۰ مترمربع در منطقه یک تهران (آصف زعفرانیه) در اجرای دستور دادیار شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۷ تهران با همکاری واحد حقوقی و یگان حفاظت این اداره کل و پلیس اقتصادی رفع تصرف شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، ارزش هر متر مربع این اراضی ۳۰۰ میلیون تومان بوده که مجموع ارزش این ۹۰۰ متر مربع به ۳۰۰ میلیارد تومان می رسد که این اراضی آزاد سازی و به عنوان اراضی ملی در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفت.

او با بيان اينكه در این اراضی ساخت و سازی صورت نگرفته بود و در اختیار یک فرد قرار گرفته بود که آزاد سازی شد‌ گفت: حفاظت از اراضی با ارزش همواره توسط یگان حفاظت اراضی از مهم‌ترین برنامه های است که در دستور کار خود قرار داده ایم
براساس این گزارش پیش از این هم اراضی با ارزش تپه سرخ توسط برخی از زمین خواران برای دفن افراد فروخته میشد که این اقدام زمینه ساز آلودگی محیط زیست هم میشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا