اخبار ساختمان آنلاینراه و شهرسازیمجله خبری

رکود مسکن ریشه در مسایل اقتصادی و بوروکراسی اداری دارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه رکود مسکن ریشه در مسایل اقتصادی و بوروکراسی اداری دارد در عین حال بر لزوم ایجاد درگاه واحد الکترونیک برای صدور پروانه‌های ساختمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، بهزاد مسعودی در سی و نهمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلان شهرهای کشور در جمع خبرنگاران گفت: پدیده قالب در کل کشور امروز موضوع رکود در بحث صدور پروانه‌های ساختمانی است که ریشه این موضوع نیز به مسائل اقتصادی، بروکراسی‌های اداری و… باز می‌گردد.

وی افزود: سیاست‌ها و تدابیری که در این حوزه می‌توان اتخاذ کرد از موضوعات مورد بحث امروز بود که یکی از چالش‌های بزرگ زمان‌بر بودن استعلام‌ها در دستگاه‌های مختلف برای صدور پروانه‌ها است که در همین راستا پیشنهاد خود را برای ایجاد درگاه واحد الکترونیک در این حوزه ارائه کردیم تا به این ترتیب با سرعت و صحت و امنیت اطلاعاتی این کار انجام شود.

معاون شهردار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص موضوع تأمین پارکینگ نیز گفت: در همه شهرها شرایطی برگرفته از طرح‌های تفصیلی برای موضوع پارکینگ وجود دارد. بر اساس مصوبات شوراها نیز شهرداری‌ها موظف هستند تأمین پارکینگ عمومی را انجام دهند.

به گفته وی، شهرداری کرمانشاه نیز در تلاش است در محدوده بافت فرسوده با تملک زمین نسبت به تأمین پارکینگ عمومی اقدام کند. در گام اول این موضوع از طریق احداث پارکینگ عمومی از سوی خود شهرداری دنبال می‌شود و در گام بعدی این پارکینگ‌ها به اشخاص واگذار خواهد شد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا