اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

همکاری ضعيف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بسیار ضعیف بوده که در این خصوص باید نظارت‌ها تقویت شود.

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه وضعیت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه تسهیلات نهضت ملی خوب نیست گفت: در حوزه مسکن ما دو راهکار بلند مدت و کوتاه مدت داریم که مطابق با تجربه دنیا است.

او ادامه داد: راهکار بلند مدت یعنی حمایت از فعالان حوزه مسکن نه اینکه دولت خود در تصدی گری شرکت کند بلکه از نظر حکم رانی کمک کند و شرایط را برای مردم و انبوه سازان تسهیل کند و مسکن ارزان قیمت برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه و افراد تحت پوشش‌ها، کارگران، بازنشستگان و… ساخته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:موضوع آن است که ما باید از ساخت و ساز حمایت کنیم مولد سازی را به درستی انجام دهیم تا بتوانیم زمین با قیمت کمتر به مردم عرضه کنیم.

یوسفی توضیح داد: در راهکار کوتاه مدت هم پایه های جدید مالیاتی برای سودا گران حوزه مسکن نه مردم باید الزامی و اجرایی شود.

او اظهار کرد: ۶۰ هزار میلیارد برای سال ۱۴۰۰ که اولین سال اجرای قانون بود در نظر گرفته شد. امسال حداقل ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیارد پیش بینی شده است که هر سال باید با تورم رشد کند. متاسفانه ما عدد هایی که شنیدیم زیر ۴۰ هزار میلیارد است که تنها توسط بانک مسکن داده است.

یوسفی تاکید کرد: امیدواریم امسال با شعار جدید مهار تورم دولت در حوزه تولید مسکن با افزایش حجم ساخت و ساز تورم در مسکن کنترل شود و از سوی دیگر بانک ها هم همکاری خود در پرداخت تسهیلات را افزایش دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا