بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت ۳هزار واحد مسکونی در سه منطقه پایتخت کلنگ‌زنی شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   «اکبر نیکزاد» امروز (سه‌شنبه) در مراسم کلنگ‌زنی حدود سه‌هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر تهران که در منطقه ۱۶ پایتخت برگزار شد، افزود: عملیات اجرایی ساخت مسکن امروز در سه نقطه از شهر تهران با مشارکت شهرداری تهران و بنیاد مسکن در مناطق ۱۶، چهار و پنج انجام شد.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن در بافت فرسوده کار آسانی نیست، ادامه‌داد: در سطوح و مسوولیت‌های مختلف برای شروع کلنگ‌زنی این سه پروژه تلاش شده است.

نیکزاد درباره ساخت این واحدها، گفت: در پی توافق شهردار تهران با رییس جمهوری برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران، ساخت ۱۰ هزار واحد به عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است که سه‌هزار واحد آن امروز در سه منطقه پایتخت کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری پایتخت راه اندازی شده است، اضافه‌کرد: در بنیاد مسکن نیز چندین پروژه در حال طراحی و رساندن به مرحله اجرا است.

رییس بنیاد مسکن بیان‌داشت: در راستای وظیفه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن در تهران، تا خرداد ۱۴۰۱ حدود هفت‌هزار واحد دیگر را باید به مرحله کلنگ زنی برسانیم.

وی گفت: در کاری جهادی کلمه «به زودی» نداریم و ساخت مسکن را با تاریخ قطعی اعلام می‌کنیم که برنامه ساخت مسکن در تهران چگونه انجام خواهد شد؟

نیکزاد با بیان اینکه در هر سه پروژه  امروز نوسازی بافت فرسوده رقم می‌خورد، تصریح‌کرد: وجود این حجم بافت فرسوده در خور شان پایتخت ایران اسلامی نیست.

رییس بنیاد مسکن گفت: این روند ادامه دارد و نوسازی در بافت‌های فرسوده باید سرعت بگیرد.

وی خاطرنشان‌کرد: همزمان با تلاش برای نوسازی در بافت‌های فرسوده، ساخت مسکن محرومان در سراسر کشور با استفاده از منابع حساب صد امام انجام می‌شود که اکنون در حال ساخت است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا