اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

در حوزه مسکن با تکثر و تعدد قوانین مواجه هستیم

نماینده مجلس با بیان اینکه حوزه مسکن با تکثر و تعدد قوانین مواجه است بر لزوم یکپارچه سازی قوانین تاکید کرد.

آقای احمد دنیا مالی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، در پاسخ به این سوال که اخیرا یکی از کارشناسان حوزه مسکن یکی از مشکلات بخش مسکن را تعدد قوانین عنوان کرده است، شما در این زمینه چه نظری دارید؟ گفت: ما در دوره های مختلف مجلس شاهد آن هستیم که در بخش های مختلف، قوانین  متعددی تصـویب می شود که بسیار جزئی، غیرشفاف و دارای مغایرت با قوانین بالادستی هستند و حوزه مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این نماینده مجلس خواستار بازنگری در تدوین قوانین مرتبط با مسکن شد و اظهار داشت: قوانین در حوزه مسکن باید یکپارچه، واحد و دارای شفافیت باشند.

دنیامالی در ادامه همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با ساختمان آنلاین در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره ورود شهرداری تهران به حوزه مسکن چیست تصریح کرد: در همه جای دنیا شهرداری ها از طریق ساخت مسکن اجتماعی به گروه های پایین درآمدی در حوزه مسکن کمک شایانی می کنند.از این رو ورود شهرداری به حوزه مسکن می تواند نقش موثری در کاهش مشکلات بخش مسکن داشته باشد.

وی اظهارداشت: البته شهرداری باید فعالیت خود در بخش مسکن را  بر روی احیای بافتهای ناکارآمد شهری متمرکز کند. چرا که با توجه به مشکلات موجود در این بافتها احیای آنها هم مانع از خسارات جانی و مالی ناشی از ریزش این بافتها در زمان بروز زلزله می شود و هم در عین حال سبب کاهش مشکلات مسکن می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا