اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

از ظرفیت‌های قانونی بخش مسکن باید استفاده بهینه شود

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ظرفیتهای قانونی خوبی در حوزه مسکن وجود دارد بر لزوم نظارت دستگاه های نظارتی برای اجرای بهینه قوانین بخش مسکن تاکید کرد.

آقای علیرضا نادعلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: حق هر ایرانی است که به کالاهای اساسی نظیر مسکن دسترسی داشته باشد و در یک زمان بندی مناسب امکان دسترسی به آن را داشته باشد.

نادعلی به بیان توضبحات بیشتری در خصوص قوانین بخش مسکن پرداخت و تاکید کرد: قوانین مسکن یک سری قوانین و مقررات است که به منظور تنظیم و کنترل بازار مسکن و تسهیل دسترسی افراد به مسکن مناسب و منطبق بر نیازهای جامعه در نظر گرفته می‌شوند. این قوانین معمولاً توسط دولت و سازمان‌های مربوطه تدوین و اجرا می‌شوند و هدف اصلی آنها حفظ منفعت عمومی و تنظیم عدالت در دسترسی به مسکن است.

وی افزود: نظارت بر روند اجرای قوانین مسکن یکی از عوامل حیاتی برای اطمینان حاصل کردن از اجرای بهینه و عدالت‌محور قوانین است. در این راستا، دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی مسئول بررسی و اعمال قوانین مسکن هستند

نادعلی افزود:ظرفیتهای قانونی خوبی دربخش مسکن وجود دارد که از آنها به خوبی استفاده نشده است همچنین از جایگاه نظارتی دستگاه هایی نظیر مجلس و… برای نظارت بر روند اجرای قانون به خوبی بهره گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: در حوزه مسکن تفاهم نامه های خوبی بین شهرداری و دستگاه های مختلف صورت گزفته است، همچنین اقدامات مطلوبی از سوی شهرداری برای احیای بافتهای فرسوده صورت گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا